تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های مطبوعات

انتقاد از تعویق در بازپرداخت اقساط وام‌ها
روزنامه دنیای اقتصاد در سرمقاله امروز خود با عنوان «اخلاق فرو نریزد» به گزارش‌ها مبنی بر پرداخت نکردن اقساط وام‌های بانک‌ها از سوی برخی شرکت‌های تجاری و مردم واکنش نشان داده است.

این روزنامه می‌نویسد: ‌«وفای به عهد و پیمان در انجام تکالیف و تعهدات مالی شهروندان از مهم‌ترین مقوله‌های ارزشی است که متاسفانه در سال‌های اخیر روزگار نامناسبی پیدا کرده است.»

به اعتقاد سرمقاله‌نویس سرمایه «عدم پرداخت بدهی بانک‌ها از سوی دریافت‌کنندگان تسهیلات بانکی و رشد روزافزون آن مصداق بسیار خوبی برای اثبات این ادعا است.»

این روزنامه می‌آورد: «چگونه می‌شود که یک شهروند یا یک مدیر دولتی که یک بنگاه‌ اقتصادی بزرگ را مدیریت می‌کند، احساس می‌کند می‌توان و باید حاصل رنج و زحمت شهروند دیگری را که به امید کسب سود پولش را به بانک‌ها سپرده است، وام گرفت و پس نداد.»
متن کامل سرمقاله

اعتراض به سوء‌استفاده‌ها از نیروی بسیج
روزنامه کارگزاران در سرمقاله امروز خود با عنوان «دغدغه‌های بسیج» نسبت به سوءاستفاده‌ها از نیروی بسیج هشدار داده است.

این روزنامه می‌نویسد: «برخی از سخنان و بیانیه‌ها به گونه‌ای از بسیج سخن می‌گویند که گویی بازوی مسلح یک حزب و جریان سیاسی خاص هستند و نه حافظان امنیت و آرامش همه ملت.»

به اعتقاد سرمقاله‌نویس کارگزاران «همه اقشار جامعه حتی آنها که از نظر ظاهر و پوشش با ظاهر و پوشش رسمی متفاوت هستند باید بسیج را دوست داشته باشند و به وجودش افتخار کنند. آیا فرماندهی بسیج هم این نگرانی را دارد و آن را در دادن ماموریت به بسیجی‌ها رعایت می‌کند؟»

این روزنامه در ادامه می‌آورد که «وارد کردن این نیرو به درگیری‌های سیاسی به نفع هیچکس نیست. نباید گذاشت جریان‌های سیاسی که توان و ظرفیت ایجاد تشکیلات سیاسی را ندارند از ظرفیت بسیج برای پیشبرد اهداف خویش بهره گیرند.»
متن کامل سرمقاله

توصیه به دولت نهم در خصوص رابطه با نخبگان سیاسی
روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود با عنوان «آقای احمدی‌نژاد! نخبگان سیاسی را فراموش نکنید» از دولت نهم به خاطر کم‌توجهی به نخبگان انتقاد کرده است.

به نوشته رسالت «دولت نهم در سه سال گذشته علی‌رغم تمام تلاش‌هایش برای ارائه یک الگوی اصلاحی از روابط فی‌مابین دولت و نخبگان سیاسی نتوانسته در اجرای بی‌نقص این منطق موفق باشد و موجی از نارضایتی نخبگان سیاسی را به وجود آورده است.»

به اعتقاد سرمقاله‌نویس این روزنامه «بر این باورم که دولت نهم در روابط خود با نخبگان سیاسی، نمایندگان مردم در مجلس، احزاب، روزنامه‌نگاران و... باید تجدیدنظر کند.»

رسالت در پایان سرمقاله خود آورده که «اجماع حوزه نخبگی بر گفتمان پیشرفت و عدالت در دهه چهارم انقلاب اسلامی، فرصت مغتنمی برای دولت نهم به منظور خدمت‌رسانی واقعی به مردم است.»
متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات
● سرمقاله روزنامه سرمایه با عنوان «تغییر استراتژی نظام بانکی با جایگزینی مدیران»

● سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «وضعیت سفید»

● سرمقاله روزنامه مردمسالاری با عنوان «خزان مطبوعات غیردولتی»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)