تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«بریتانیا در امور داخلی ایران دخالت نکند»

سفارت ایران در امارات به اظهارات «مداخله‌جویانه» وزیر خارجه بریتانیا اعتراض کرد.

این سفارت در بیانیه‌ای که امروز (چهارشنبه) از سوی خبرگزاری‌ها منتشر شده،‌ آورده است: «بریتانیا که خود از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از دارندگان سلاح هسته‌ای است، صلاحیت قضاوت در خصوص برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را ندارد.»

این بیانیه در واکنش به اظهارات دیوید میلیبند وزیر خارجه بریتانیا که از کشور‌های حوزه خلیج‌ فارس خواسته تا مانع فعالیت‌های هسته‌ای ایران شوند، منتشر می‌شود.
میلیبند گفته بود که ایران هسته‌ای «بزرگترین خطر» برای خاورمیانه است.

در این بیانیه همچنین با انتقاد از مواضع کشور‌هایی مثل بریتانیا در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی، نتایج این «بدخواهی‌ها» وارد آمدن خسارات به ایران ارزیابی شده است.

سفارت ایران در بیانیه خود افزوده که «دولت انگلیس باید سیاست ناکام‌مانده خود در خصوص ایجاد تفرقه میان کشورهای منطقه از طریق دشمنی و اختلاف را تغییر دهد.»
این بیانیه در عین حال تصریح کرده که «دوره استفاده از زور و تهدید علیه ملت‌ها و ایجاد اغتشاش و بی‌نظمی در جهان به پایان رسیده است.»


این بیانیه یک روز مانده به آغاز نشست شورای حکام آژانس صادر می‌شود.

در این نشست قرار است اعضای این شورا گزارش اخیر محمد البرادعی دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران را مورد بحث و بررسی قرار دهند.
نشست شورای حکام در حالی از فردا در وین آغاز می‌شود که پیش از این، تاریخ چهار آذر برای آغاز این نشست اعلام شده بود.

این در حالی است که در بیانیه سفارت ایران آمده که گزارش آقای البرادعی نشان می‌دهد که ایران در فعالیت‌ هسته‌ای خود «انحرافی» نداشته است.

منوچهر متکی وزیر خارجه ایران نیز در آستانه برگزاری این نشست به اعضای شورای حکام آژانس توصیه کرده که درباره پرونده هسته‌ای ایران تصمیمی «صحیح» اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، آقای متکی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفته که: «آژانس تصمیم جامع، صحیح و درستی در خصوص بستن پرونده ایران بگیرد.»
وزیر خارجه ایران از اعضای حکام آژانس همچنین خواسته که «بر اساس واقعیات و عدالت، موضوع ایران را بررسی» کنند.


در همین رابطه:
«اعراب به ایران فشار بیاورند»

نظرهای خوانندگان

این آقای وزیر پایش را زیادی از گلیمش دراز کرده است! در این که در امور کشورهای عربی- به عنوان فرمانبردارانش- دخالت می کند بکند ولی ما زیر دستش نیستیم!

-- جوانان وطن پرست ، Nov 26, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)