تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های مطبوعات

ابراز نگرانی از تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در ایران
روزنامه مردم‌سالاری در سرمقاله امروز خود با عنوان «آمار هشدار دهنده مصرف مخدرهای جدید» نسبت به تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در ایران ابراز نگرانی کرده است.

این روزنامه می‌نویسد که «چگونه با وجود روش‌های مختلف و گاهی متفاوت، مبارزه با مواد مخدر، گرایش جوانان به این بلای خانمان‌سوز نه تنها کاهش نیافته که حتی شکل متنوع‌تری نیز به خود گرفته است؟»

مردم‌سالاری در ادامه سرمقاله خود می‌آورد:‌ «برای بررسی این موضوع ضروری است تا به میزان پژوهش‌های انجام شده برای انتخاب «بهترین راه مبارزه» توجه خاص مبذول داشته شود اما دریغ و صد افسوس که تعداد پژوهش‌های انجام شده و مورد توجه قرارگرفته شاید به تعداد انگشتان یک دست نیز نرسند.»

به اعتقاد سرمقاله‌نویس این روزنامه «واقعیت اینجاست که اعمال فشار و خشونت‌های روانی که تاکنون و در مواجهه با معتادان جامعه روا داشته شده است، نتیجه عکس داده‌اند.»
متن کامل سرمقاله

اعتراض به بسیجی خواندن علی کردان از سوی احمدی‌نژاد
روزنامه کارگزاران در سرمقاله امروز خود با عنوان «بسیج، بسیج است» به بسیجی خواندن علی کردان از سوی محمود احمدی‌نژاد واکنش نشان داده است.

این روزنامه می‌نویسد: «باید پرسید: آقای رئیس‌جمهور! چرا فردی را که مجلس به دلیل دروغگویی و جعل از وزارت عزل کرد، بسیجی می‌نامید؟ چرا بسیج را در این حد تنزل می‌دهید؟ مگر بسیج از آن شماست که با بسیج و بسیجی این‌گونه رفتار و گفتار داشته باشید؟»

کارگزاران در بخش دیگری از سرمقاله خود می‌پرسد:‌«آقای رئیس‌جمهور! چرا با مجلس شورای اسلامی این‌گونه برخورد می‌کنید؟ آیا مجلس اقدام به برکناری بسیجی کرد یا اقدام به برکناری جعل و تزویر؟ آیا مجلس مخالف بسیج و بسیجی است؟»

این روزنامه در پایان می‌آورد:‌ «از مسئولان و متولیان محترم بسیج نیز انتظار می‌رفت که مدافع حریم بسیج و بسیجی باشند که بسیجی هیچ‌گاه غفلت نمی‌کند. سرانجام این سئوال باقی است که اگر نسبت بسیجی به فردی با مشخصات جناب کردان توسط فردی دیگر داده می‌شد، آیا عزیزان به سکوت می‌گذراندند؟»
متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات
● سرمقاله روزنامه سرمایه با عنوان «جابه جایی هفت تریلیون تومانی»

● سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «ذخیره پایان‌ناپذیر»

● سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «اولویت سیاست‌های اقتصادی در شرایط کنونی»

● سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «بسیج آگاهی و استقلال»

● سرمقاله روزنامه رسالت با عنوان «اولویت یک نظام اسلامی چیست؟»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)