تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

جوایز «امی» در دستان بازیگران بریتانیایی

بازیگران تلویزیونی بریتانیا از میان ۱۰ جایزه امی، هفت جایزه را به خود اختصاص دادند.

سی و ششمین دوره اهدای جوایز تلویزیونی بین‌المللی امی(Emmy International Awards)، شب گذشته در نیویورک برگزار شد.

دیوید سوشی بازیگر سرشناس بریتانیایی (ایفاگر نقش هرکول پوارو)، جایزه بهترین بازیگر مرد تلویزیونی را به خاطر بازی در فیلم تلویزیونی «مکسول» در نقش رابرت مکسول، نماینده سابق پارلمان و غول رسانه‌ای بریتانیا که متهم به فساد مالی بود، دریافت کرد.

لوسی کوهو بازیگر زن بریتانیایی نیز برنده جایزه امی بهترین بازیگر زن به خاطر بازی در درام تلویزیونی «بخشوده» شد.
این سریال درباره زنی است که همسرش را به خاطر سوء استفاده جنسی از دخترشان به پلیس لو می‌دهد اما بعد تصمیم می‌گیرد دوباره زندگی با او را ادامه دهد.


دیوید سوشی بعد از دریافت جایزه به خبرنگاران گفت: «امشب شبی باورنکردنی برای بریتانیایی‌هاست. این اولین جایزه امی من در زندگی است و نمی‌توانم بگویم که به بریتانیا تعلق دارد چون این یک جایزه بین‌المللی است»

لوسی کوهو نیز به خبرنگاران گفت: «این فیلم، یک فیلم کوچک ارزان است که ما آن را ظرف دو هفته بدون پول ساختیم. اما موضوع آن اهمیت زیادی دارد.»

مجموعه پلیسی علمی تخیلی «زندگی بر روی مریخ» هم برای بار دوم به عنوان بهترین سریال تلویزیونی شناخته شد. این سریال در سال ۲۰۰۶ نیز جایزه امی بهترین سریال تلویزیونی را دریافت کرده بود.

سریال کمدی بریتانیایی «دار و دسته آی‌تی»(IT Crowad) هم برنده جایزه بهترین سریال کمدی شد.

در بخش فیلم‌های مستند نیز، فیلم مستند تلویزیونی «سکوت بکونینگ‌ها»(Beckoning Silence) درباره زندگی مشقت‌بار در ارتفاعات کوهستان آلپ در سوئیس، به عنوان بهترین فیلم مستند شناخته شد و جایزه این بخش را دریافت کرد.


دیوید سوشی بهترین بازیگر مرد جایزه امی

بر اساس گزارش‌ها برنامه تلویزیونی «شوی بزرگ اهداگر اعضای بدن»(The Big Donor Show) محصول هلند برنده جایزه بهترین برنامه سرگرمی تلویزیونی شد.

در یکی از قسمت‌های این برنامه تلویزیونی، زن بیماری که در آستانه مرگ بود بر صفحه تلویزیون ظاهر شد و در مورد اینکه کلیه‌اش را بعد از مرگ به کدام یک از سه بیماری که داوطلب دریافت آن بوده‌اند، اهدا کند، تصمیم گرفت. اما بعد معلوم شد که این نمایش ساختگی بوده و برای اعمال فشار بر دولت هلند برای اصلاح قوانین اهداء اعضا بدن، ساخته شده بود.

جوایز تلویزیونی بین‌المللی امی بخشی از جوایز امی است که هر ساله به تولیدات تلویزیونی غیر آمریکایی تعلق می‌گیرد و در ۱۴ بخش مختلف اهدا می‌شود.

برندگان جوایز بین‌المللی امی امسال از میان ۴۰ نامزد دریافت جایزه از ۱۶ کشور جهان انتخاب شده بودند و در آن برای نخستین بار تولیدات تلویزیونی کشورهایی مثل اردن و آرژانتین نیز شرکت داشتند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)