تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

جایزه ویژه ایونینگ استاندارد برای اسپیسی

مراسم اهدای جوایز تئاتری ایونینگ استاندارد روز گذشته در لندن برگزار شد و کوین اسپیسی بازیگر نامدار آمریکایی جایزه ویژه این روزنامه را دریافت کرد.

این جایزه به خاطر فعالیت‌های جدی اسپیسی در عرصه تئاتر و مدیریت هنری شایسته‌اش در تئاتر اولد ویک لندن، به وی اعطا شد.

در این مراسم که در خانه اپرای سلطنتی در کاونت گاردن لندن برگزار شد، بازیگران سرشناسی چون کنت برانا و جود لا نیز شرکت داشتند.

اسپیسی خود در این مراسم شرکت نداشت اما با ارسال یک پیام ویدیویی این جایزه را یک «ژست باورنکردنی» خواند.


بازی کوین اسپیسی در نمایش «تندتر شخم بزن» نوشته دیوید ممت و در کنار جف گولدبلوم بازیگر هالیوود، که امسال در تئاتر اولد ویک لندن اجرا شد، مورد استقبال علاقمندان تئاتر و منتقدان قرار گرفته است.

اسپیسی از فوریه ۲۰۰۳ مدیریت تئاتر اولد ویک لندن را برعهده دارد و از زمانی که در این سمت قرار گرفته، این سالن تئاتری، شاهد اجراهای درخشانی بوده است.

در این مدت، آثاری چون «چراغ گاز» اثر پاتریک هامیلتون، «بلوزهای رستاخیز» نوشته آرتور میلر و به کارگردانی رابرت آلتمن و «فتح های نورمن» نوشته دیوید آیک بورن در این سالن به روی صحنه رفته‌اند.


کنت برانا، مایکل گرندیج، جود لا در مراسم اهدا جوایز ایونینگ استاندارد

در مراسم اهدا جوایز ایونینگ استاندارد همچنین مایکل گرندیج کارگردان تئاتر بریتانیایی به خاطر کارگردانی مجموعه‌ای از نمایش‌ها از جمله «ایوانف» اثر چخوف (با بازی کنت برانا)، «اتللو» و «باغ گچی» که در تئاتر دونمار اجرا شد، جایزه بهترین کارگردانی تئاتر را دریافت کرد.
اما رایس، کیتی میچل و روپرت گولد نیز نامزد دریفات این جایزه بودند.

جو لا بازیگر سرشناس سینما که اخیرا بر صحنه تئاتر لندن نیز ظاهر شده و در اقتباس تازه‌ای از نمایشنامه «هاملت»، در این نقش بازی کرده، جایزه مایکل گرندیج را به او تقدیم کرد.

در این مراسم همچنین نمایشنامه «معدنچیان نقاش» نوشته لی هال به عنوان بهترین نمایشنامه شناخته شد. نمایشنامه‌های «نور او لیتر» (Nor or Later) اثر کریستوفر شین و «ساعت سیاه» اثر گریگوری برک که امسال در فستیوال ادینبرا اجرا شد، نامزدهای دیگر دریافت این جایزه بودند.

تارل الوین نمایشنامه‌نویس آمریکایی و نویسنده نمایشنامه‌های «در آب قرمز و قهوه‌ای» و «سایز برادران» (Size of Brothers) نیز جایزه نقدی این مراسم به مبلغ ۱۰ هزار پوند را دریافت کرد.

جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به چیوتل اجیوفور به خاطر بازی در نمایش «اتللو» که در تئاتر دونمار اجرا شد، اهدا شد.

مارگارت تایزک و پنه لوپ ویلتون به خاطر بازی در نمایش «باغ گچی»، به‌طور مشترک جایزه بهترین بازیگر زن تئاتر را دریافت کردند.

نیکلاس دی جونگ منتقد تئاتر روزنامه ایونینگ استاندارد و ورونیکا ودلی، سوزان کلپ و چارلز اسپنسر از داوران این جوایز بودند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)