تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد از تداوم خشونت‌ها علیه زنان

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که با گذشت ۹ سال از نام‌گذاری روز جهانی «حذف خشونت علیه زنان»، این پدیده هنوز به صورت نگران‌کننده‌ا‌ی جریان دارد.

امروز (سه‌شنبه) ۲۵ نوامبر برابر با پنجم آذر ماه، با تصویب مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۹۱، به عنوان روز جهانی «حذف خشونت علیه زنان» نام‌گذاری شده است.

نوی پیلاری کمیسر حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای با اشاره به شیوع خشونت علیه زنان در مناطقی مثل کنگو از ناتوانی و بی‌اعتنایی حکومت‌ها به مجازات عاملین این خشونت‌ها انتقاد کرده است.

وی در ادامه یادآور شده است که در برخی کشورها «مردها می‌دانند با وجود اعمال خشونت علیه زنان و حتی قبل زن یا دختر خود، دادگاهی نمی‌شوند.»

خانم پیلاری که خود متولد آفریقای جنوبی است، در عین حال تاکید کرده که در هیچ کجای دنیا خشونت علیه زنان به اندازه کنگو اعمال نمی‌شود؛ در این کشور صدها هزار زن مورد تجاوز و آزار جسمی قرار دارند و حتی به قتل می‌رسند.


وی در عین حال در بیانیه یادشده پرسیده است: «حکومت‌ها چه درسی به نسل‌های آینده می‌دهند، وقتی که چشم‌هایشان را بر روی سوءاستفاده و سوءرفتار یکی از والدین بر دیگری می‌بندند؟»

سازمان بهداشت جهانی هم در گزارشی اعلام کرده است که در کشورهای مورد بررسی، بین ۱۰ تا ۵۰ درصد زنان از سوی همسر یا معشوق خود مورد آزار و اذیت فیزیکی قرار گرفته‌اند.
این نوع آزارو اذیت‌ها معمولا به سقط جنین و دردها و بیماری‌های مزمن منجر می‌شود.

زنان مواجه با خشونت، معولا سه برابر زنان دیگر، به خودکشی فکر می‌کنند.

بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل هم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی «حذف خشونت علیه زنان» گفته که خشونت علیه زنان، خشونت علیه ایجاد صلح و آرامش جهانی است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)