تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتشار آلبوم جنجالی «دموکراسی چینی»

آلبوم جدید گروه موسیقی راک «گانز ان روزز» (Guns N' Roses) با عنوان «دموکراسی چینی» پس از ۱۴ سال تاخیر، سرانجام روز گذشته منتشر شد.

انتشار این آلبوم واکنش‌های متفاوتی را برانگیخته است.

این ششمین آلبوم استودیویی گروه موسیقی «گانز ان روزز» است؛ گروه هارد راک آمریکایی که در اواسط دهه ۸۰ به وجود آمد و از موفق‌ترین گروه‌های موسیقی راک بود.

درونمایه آلبوم «دموکراسی چینی»، انتقادعلیه حکومت کمونیستی چین و روش‌های سیاسی ضد دموکراتیک آن است.


روزنامه چینی گلوبال تایمز که متعلق به حزب کمونیست چین است، انتشار این آلبوم را بخشی از توطئه حکومت‌های غربی علیه چین دانسته و نوشته: «انتشار آلبوم این گروه آمریکایی، حمله‌ای زهرآگین علیه ملت چین است. دولت‌های غربی برای کنترل جهان از دموکراسی به عنوان یک ابزار استفاده می‌کنند.»

فروش این آلبوم هم‌اکنون در چین ممنوع است اما می‌توان آن را به صورت آن‌لاین از طریق وب‌سایت این گروه یعنی «مای اسپیس» (MySpace) خریداری کرد.

به نوشته گاردین، سانسور اینترنتی شدیدی در چین حاکم است و دولت این کشور قصد دارد، با مسدود کردن سایت گروه «گانز ان روزز»، امکان دسترسی و خرید این آلبوم را محدود سازد.


اکسل روز، خواننده اصلی گروه «گانز ان روزز»

اکسل روز، خواننده اصلی این گروه گفته که آنها الزاما نه طرفدار چین هستند و نه مخالف آن. اما به گفته وی «چین هم‌اکنون سمبل قدرتمندترین و در عین حال مستنبدترین حکومت جهان است و ما آمریکایی‌ها خیلی خوشبختیم که در یک کشور آزاد زندگی می‌کنیم.»

بر اساس این گزارش، «دموکراسی چینی» که نام یکی از آهنگ‌های این آلبوم است به فرقه عرفانی «فالون گونگ» اشاره دارد که فعالیت‌های آن از سال ۱۹۹۹ در چین ممنوع بوده و حکومت چین بسیاری از اعضا و هواداران آن را مورد آزار و شکنجه قرار داده است.

چین هنوز نسبت به انتشار این آلبوم، واکنش رسمی نشان نداده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)