تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«وحشت القاعده از محبوبیت اوباما»

تحلیلگران سیاسی، واکنش سازمان القاعده به انتخاب باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده را «نشانه وحشت آن سازمان از محبوبیت اوباما» ارزیابی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اَیمَن الظواهری، فرمانده دوم سازمان تروریستی القاعده روز چهارشنبه در یک پیام اینترنتی باراک اوباما را «دشمن اسلام و مسلمین و یک کاکاسیاه خانگی» نام نهاد و او را سرزنش کرد. منظور او از عبارت دوم، «غلام سیاه‌پوستی» تعبیر شده‌است که «با علاقه دستورات صاحب سفیدپوستش را انجام می‌دهد.»

الظواهری همچنین به باراک اوباما هشدار داد که ایالات متحده در صورت افزودن نیروهای نظامی خود در افغانستان، «با شکستی همانند شکست اتحاد شوروی روبه‌رو خواهد شد.»

کارشناسان سیاسی، این لحن شدید القاعده را نشانگر اضطراب این گروه در مورد بهبود وجهه ایالات متحده در جهان می‌دانند. کارشناسان شورای امنیت ملی آمریکا از جمله آر.پی. اِدی، مدیر پیشین بخش ضدتروریسم این شورا معتقدند که رهبری اوباما ممکن است وجهه آمریکا را بهبود ببخشد که این امر باعث کاهش جذب افراد و دارایی‌ها به سوی القاعده خواهد شد.

باراک اوباما تصریح کرده‌ که قرار است برای شکست دادن طالبان نیروهای بیشتری را به افغانستان بفرستد. وی همچنین گفته‌است که شلیک موشک‌های آمریکایی به مناطق قبیله‌ای پاکستان را همچنان مجاز خواهد دانست.

سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده معتقدند که بن‌لادن، رهبر سازمان القاعده و معاونان او در این مناطق قبیله‌ای مخفی شده‌اند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)