تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اوباما و مک‌کین همکاری می‌کنند

باراک اوباما و جان مک‌کین بر انجام اصلاحات اساسی برای حل بحران اقتصادی آمریکا و ایجاد تغییرات در سیاست انرژی این کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری‌ها اوباما رئیس جمهوری منتخب آمریکا و مک‌کین رقیب سابق وی، در نخستین دیدارشان پس از انتخابات، همچنین به تلاش برای حفاظت از امنیت ملی ایالات متحده اشاره کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نوشته است که طرفین پس از این دیدار که در دفتر مرکزی تیم انتقال قدرت به اوباما در شیکاگو انجام شد، در بیانیه مشترکی اعلام کردند که گفتگوی سازنده‌ای با یکدیگر داشته‌اند و در دوره‌ای که آن را «عصر اصلاحات» نامیده‌اند، برای احیای اعتماد به دولت و بازگرداندن رفاه به خانه‌های مردم آمریکا با یکدیگر همکاری خواهند کرد.


آسوشیتدپرس هم گزارش داده است که آقای مک‌کین پس از این دیدار در پاسخ به سوال خبرنگاری گفته است که با دولت اوباما همکاری می‌کند اما به نوع این همکاری اشاره‌ای نکرده است.

یکی از وعده‌های آقای اوباما تشکیل کابینه فراجناحی بود. به همین دلیل استفاده احتمالی وی از مک‌کین یا جمهوری‌خواهان دیگر در دولت از اقدامات مورد انتظار از او است.

رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده در نخستین برنامه تلویزیونی خود پس از اعلام نتایج انتخابات گفته بود که برای احیای جایگاه «اخلاقی» آمریکا در جهان تلاش می‌کند.

خروج از عراق، شکست طالبان و تعطیلی زندان گوانتانامو نیز از دیگر وعده‌های وی در این برنامه تلویزیونی‌ بود.


در همین رابطه:
اوباما: جایگاه اخلاقی آمریکا را احیاء می‌کنم

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)