تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های مطبوعات

تشریح تقدم‌ها و تاخرهای طرح تحول اقتصادی
روزنامه دنیای اقتصاد در سرمقاله امروز خود با عنوان «تقدم‌ها و تاخرها در طرح تحول» به نقد اجرای طرح تحول اقتصادی که دولت قصد انجام آن را دارد، پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد: «در طرح تحول اقتصادی هفت نظام کلیدی به منزله محورهای اصلی طرح معرفی شده است. مهم‌ترین موضوع در بین نظام‌های هفت‌گانه که همواره در فرآیند اصلاحات اقتصادی مورد بحث و اختلاف‌نظر جدی‌ قرار داشته است، تغییر نظام یارانه‌ها است.»

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: «نقدی‌کردن یارانه‌ها و پرداخت مستقیم به خانوارها از لحاظ انتخاب زمان و تقدم و تاخر سیاستی باید در شرایط و وضعیت فعلی اقتصادی کشور به‌ویژه سقوط شدید قیمت نفت مورد بررسی دقیق قرار گرفته و ابعاد مختلف آن با توجه به پیامدهای قابل پیش‌بینی گفته شده مورد ارزیابی قرار گیرد.»
متن کامل سرمقاله

انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت نهم
روزنامه کارگزاران در سرمقاله امروز خود با عنوان «وعده‌درمانی برای زخم نمک‌خورده» به موضوع گرانی‌ها در ایران پرداخته است.

این روزنامه با اشاره به سه نامه اقتصاددانان به محمود احمدی‌نژاد، می‌نویسد که اگر رئیس دولت به این توصیه‌ها گوش می‌سپرد امروز اقتصاد این وضع را نداشت یا نرخ تورم چنان نبود و مردم طعمی دلچسب‌تر از زندگی را مزه‌مزه می‌کردند.

کارگزاران در بخش دیگری از سرمقاله خود با اشاره به وعده‌های مسئولان اقتصادی دولت برای کاهش گرانی‌ها در ماه‌های آینده،‌می‌آورد: «وعده‌درمانی مسئولان اقتصادی دولت نهم بدون تغییر راهکارها و سیاست‌های اقتصادی دولت تنها سختی تحمل تورم طاقت‌فرسا را سخت‌تر کرده و برای مردمی که این روزها تورمی سی درصدی را تحمل می‌کنند، وجه دیگری نخواهد داشت.»
متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات
● سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «قرارداد ادامه اشغال!»
● سرمقاله روزنامه مردمسالاری با عنوان «محصولی و چند سئوال»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)