تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

محمدصادق محصولی وزیر کشور شد

محمدصادق محصولی به عنوان سومین وزیر کشور دولت نهم از نمایندگان مجلس رای اعتماد گرفت.

آقای محصولی با کسب ۱۳۸ رای موافق (سفید)، ۱۱۲ رای مخالف (کبود) و ۲۰ رای ممتنع (زرد) از مجموع ۲۷۳ رای نمایندگان مجلس هشتم، از امروز (سه‌شنبه) به‌طور رسمی کار خود در وزارت کشور را آغاز می‌کند.

محصولی جایگزین علی کردان دومین وزیر کشوری می‌شود که ۱۴ آبان از سوی مجلس شورای اسلامی استیضاح و از مقام خود برکنار شد.

اولین وزیر کشور دولت نهم، مصطفی پورمحمدی بود که پس از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس، کنار گذاشته شد.

عمر وزارت محصولی در دولت نهم تنها هشت ماه خواهد بود. دولت محمود احمدی‌نژاد با وزارت جدید آقای محصولی خود را آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم می‌کند.
این انتخابات قرار است ۲۲ خرداد ماه سال آینده برگزار شود.

در جریان جلسه رای اعتماد مجلس به محمدصادق محصولی، تعدادی از نمایندگان مجلس در موافقت و مخالفت با تصدی وی بر وزارت کشور سخنرانی کردند.

محصولی با کسب ۱۳۸ رای موافق، ۱۱۲ رای مخالف و ۲۰ رای ممتنع از مجموع ۲۷۳ رای نمایندگان مجلس، جانشین علی کردان در وزارت کشور شد

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری نیز طی دو مرحله سخنرانی از تصدی آقای محصولی بر وزارت کشور حمایت کرد.

آقای احمدی‌نژاد در این سخنرانی‌ها از «ثروت» نامزد تصدی وزارت کشور که مورد انتقاد برخی از نمایندگان مجلس بود دفاع کرد و پیشنهاد داد که میزان دارایی سایر مدیران جمهوری اسلامی تحت بررسی قرار بگیرد.

رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که آقای محصولی ده‌ها میلیارد‌ ریال دارایی دارد.

رئیس جمهوری ایران در صحن علنی مجلس گفت: «بنده پیشنهاد می‌کنم ثروت کسانی که بعد از انقلاب مدیر بودند و ثروتشان بالا بوده از فرماندار به بالا را مورد بررسی قرار دهیم.»

صادق محصولی متولد ۱۳۳۸ ارومیه و دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی است.

آن‌طور که خبرگزاری فارس اعلام کرده است: «آقای محصولی همکاری با جهاد سازندگی، فرماندار شهرستان ارومیه، معاون استانداری آذربایجان غربی، فرماندهی سپاه پاسداران منطقه ۵ - آذربایجان شرقی و غربی-، مسئول تحقیق و بازرسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده لشگر ۶ ویژه، معاون طرح و برنامه وزارت دفاع، مجری پروژه‌های مختلف عمرانی و صنعتی، دبیر شورای مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و تدریس در دانشگاه علم و صنعت را در کارنامه خود دارد.»

صادق محصولی پیش‌تر بعد از علی سعیدلو به عنوان دومین کاندیدای تصدی وزارت نفت دولت نهم از سوی محمود احمدی‌نژاد به مجلس معرفی شده بود، ولی در لحظات آخر، بنا به دلایلی نام وی از فهرست کاندیداهای وزارت پس گرفته شد و به سمت مشاورت رئیس جمهوری منصوب شد.


در همین رابطه:
صادق محصولی به مجلس معرفی شد
محصولی سرپرست وزارت کشور می‌شود

نظرهای خوانندگان

فهرستی از سرداران سپاه که به کارهای غیر نظامی مشغولند را منتشر کنید. از رییس قوه مقننه شروع کنید و به رییس باشگاهها و وزرا و .... ختم کنید.

-- بدون نام ، Nov 18, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)