تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ایران دستگیری ۱۰جاسوس را تکذیب کرد

دولت ایران خبر روز گذشته خبرگزاری فارس که اعلام کرده بود وزارت اطلاعات « ۱۰ جاسوس وابسته به بریتانیا» را در مرز ایران با پاکستان دستگیر کرده، تکذیب کرد.

این خبرگزاری روز گذشته اعلام کرده بود که این ۱۰جاسوس که هویت هیچ‌یک از آنها فاش نشده قصد داشته‌اند از مرز‌های شرقی وارد خاک جمهوری اسلامی شوند.

آن‌طور که فارس اعلام کرده، این ۱۰ نفر، ۵۰۰ هزار دلار پول نقد، دوربین‌های پیشرفته و نقشه مناطق حساس ایران را به همراه داشته‌اند.

این در حالی است که این خبرگزاری شب گذشته با حذف و تکذیب خبر دستگیری این افراد از سایت خود، رسانه‌های دیگری را که این خبر را پوشش داده‌اند، متهم به «دروغگویی» کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز دو روز پیش در گزارشی به نقل از تلویزیون دولتی ایران، از دستگیری این افراد خبر داده و اعلام بود: «این ۱۰ نفر در استان سیستان و بلوچستان، در جنوب شرقی ایران دستگیر شده‌اند.»

هم‌زمان وب‌سایت تابناک هم امروز (یکشنبه) در گزارشی از کشف وسایل پیشرفته جاسوسی آمریکایی در مرز ایران با عراق خبر داده است.

به گزارش این سایت، این دوربین‌ها در عراق به سوی خاک ایران و برای «جاسوسی از تحرکات نیروهای ایرانی» کار گذاشته شده بودند.

سوم فروردین ماه سال گذشته نیز، ۱۵ ملوان بریتانیایی از سوی نیروهای نظامی ایران در خلیج فارس دستگیر شده بودند.
دولت ایران در آن زمان اعلام کرد که ملوانان بریتانیایی بدون مجوز وارد آب‌های جمهوری اسلامی شده‌اند.

برخی از ملوانان هنگام بازداشت، در مصاحبه با تلویزیون ایران گفته بودند که وارد آب‌های ایران شده‌اند اما پس از بازگشت به بریتانیا اظهار داشتند که به دلیل فشار ایران این اعتراف‌ها را مطرح کرده‌اند.

ایران این موضوع را رد کرده است.
ملوانان بریتانیایی در حدود دو هفته در ایران بازداشت بودند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)