تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح

اعتراض به محدود کردن فعالان مدنی در ایران
روزنامه کارگزاران در سرمقاله امروز خود با عنوان «صورتی از دموکراسی» به انتقاد از اقدامات سه سال اخیر دولت نهم در محدود کردن فعالیت‌های مدنی در ایران پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد: «دولت آقای احمدی‌نژاد ظاهری از دموکراسی دارد که در محتوا مخالفان جدی خود را برنمی‌تابد.»

کارگزاران در بخش دیگری از سرمقاله خود می‌آورد: «به‌رغم آن‌که آقای احمدی‌نژاد از حیث صوری چندان مشکلی با اجرای بخش‌هایی از قانون اساسی ندارد ولی رفتارهای دوگانه با مطبوعات و احزاب و خودی و غیرخودی کردن آنها نوعی محدود کردن دموکراسی و پنداری ساده از آن محسوب می‌شود.»
متن کامل سرمقاله

انتقاد از حضور اسرائیل در کنفرانس ادیان
روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود با عنوان «کنفرانس ادیان یا اجلاس دین‌ستیزان؟!» به موضوع برگزاری کنفرانس بین‌الادیان در مجمع عمومی سازمان ملل پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد: «زمانی که کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی قرار است در کنفرانسی به نام ادیان! گرد هم آیند، اولین چیزی که از آن استشمام می‌شود و شواهد و قرائن نیز نشان از آن دارد، احیای طرح صلح در خاورمیانه است که عادی‌سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی نیز فرع بر آن است.»

سرمقاله نویس کیهان معتقد است: «در این کنفرانس هر چند کانال مخفی عادی‌سازی روابط میان اعراب و رژیم صهیونیستی در پوشش گفت وگوی ادیان احداث گشت، لیکن خطر مهم‌تر این است که رژیم نامشروع صهیونیستی که ایدئولوژی حاکم بر آن صرفا یک ایدئولوژی میلیتاریستی و ماتریالیستی است در جایگاه یک دولت به اصطلاح دینی!!! مدعی مبارزه با تروریسم و افراطی‌گرایی هم بشود!»
متن کامل سرمقاله

نقدی بر سخنان اخیر محمد خاتمی
روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود با عنوان «نقدی بر اظهارات اخیر آقای خاتمی» به نقد سخنان اخیر رئیس جمهوری سابق ایران که گفته است: «تلاش برای نجات ایران، باید در راس فعالیت‌ها قرار گیرد» پرداخته است.

این روزنامه در واکنش به این اظهارنظر می‌نویسد: «توهم غرق شدن جامعه ایران و تز منجی‌گرایی آقای خاتمی، آن‌قدر بزرگ است که نه تنها غیر‌قابل باور می‌نماید بلکه حتی نوعی خرافات است.»

رسالت در بخش دیگری از سرمقاله خود می‌آورد: «آقای خاتمی به نحوی از وضعیت فقر، فساد و فحشاء در جامعه ابراز نگرانی می‌کنند که گویی در ۸ سال حضور ایشان و عقبه دوم خردادی‌اش در راس قدرت، کارنامه درخشانی از مبارزه با این معضل مهم باقی مانده است.»
متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات
● سرمقاله روزنامه سرمایه با عنوان «کاهش قیمت نفت و اتخاذ تدابیر تازه»
● سرمقاله روزنامه مردمسالاری با عنوان «وجدان، شگفت‌انگیزترین آشنای روح انسان»
● سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «الگوی اقتصادی»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)