تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

توزیع نسخه تقلبی نیویورک‌تایمز در آمریکا

پخش یک نسخه تقلبی از روزنامه نیویورک‌تایمز در خیابان‌های نیویورک، اهالی این شهر را غافلگیر کرد.

این روزنامه که به صورتی دقیق و ماهرانه‌، بر اساس روزنامه نیویورک‌تایمز چاپ شده بود، در صفحه اول خود با تیتر درشت، خبر از پایان جنگ در عراق داد.

این روزنامه تقلبی همچنین، جورج بوش را به خیانت به کشور متهم و نوشت که او به زودی به این دلیل محاکمه خواهد شد.

در بخش دیگری از خبرهای این روزنامه تقلبی، کوندالیزا رایس از ملت آمریکا به خاطر دروغی که رهبران این کشور برای حمله به عراق ساختند، عذرخواهی کرده و اظهار داشته که موضوع سلاح‌های کشتار جمعی، ساخته کاخ سفید بود.


این روزنامه که با عنوان «شماره ویژه» و در ۱۴ صفحه منتشر شد، همچنین خبر داد که ملت آمریکا از این پس، دارای حق بیمه درمانی رایگان خواهند بود.

وب‌سایت گوکر دات.کام(gawker.com)، انتشار این روزنامه تقلبی را کار گروه لیبرال آمریکایی به نام «یس من» (The Yes Men) دانست که به استفاده از شوخی‌ها و هجویه‌های سیاسی شهرت دارند.

تحلیل‌گران سیاسی، انتشار این هجونامه را، تمثیلی از آرزوی واقعی ملت آمریکا برای انجام تغییرات و اصلاحات سیاسی و اجتماعی در این کشور و انتظارات آنها از دولت باراک اوباما می‌دانند.

از سوی دیگر، سخنگوی روزنامه نیویورک‌تایمز اعلام کرد:«این نسخه، قطعا یک نسخه تقلبی است و ما در صدد هستیم که عاملان انتشار آن را پیدا کنیم.»

یکی از خوانندگان صفحه آن‌لاین نیویورک‌تایمز در کامنت خود نوشته است: «متاسفیم دوستان. این روزنامه مجانی نیست و جنگ عراق هم تمام نشده است. حداقل نه حالا.»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)