تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نگرانی «برنامه نظارت» از محکومیت یاسر گلی

«برنامه نظارت بر حمایت مدافعان حقوق بشر» با صدور اطلاعیه‌ای، نگرانی خود را از محکومیت یاسر گلی اعلام و خواستار آزادی هرچه زودتر وی شد.

یاسر گلی فعال دانشجویی در سنندج، هفته گذشته به اتهام «محاربه»، به ۱۵سال حبس همراه با تبعید به زندان بافت کرمان محکوم شده است.

آقای گلی دبیر اتحادیه دموکراتیک دانشجویان کرد دانشگاه‌های ایران است.
وی از ۱۳ماه پیش تاکنون در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج به سر می‌برد.

برنامه نظارت، محکومیت آقای گلی را «گواهی بر سیاست‌ورزی سرکوب‌گرایانه دولتمردان جمهوری اسلامی در قبال مدافعان حقوق بشر» می‌داند.

به اعتقاد صادرکنندگان این بیانیه، حبس یاسر گلی «خودسرانه و صرفاً به دلیل فعالیت‌های وی در زمینه حقوق بشر» است.

آنها از مقام‌های قضایی ایران خواسته‌اند تا زمانی که وی در زندان است، تضمینی مبنی بر «سلامت روحی و جسمانی» او به فعالان حقوق بشر بدهند.

برنامه نظارت، برنامه مشترکی از فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر (FIDH) و سازمان جهانی مبارزه با شکنجه (OMCT) است که به حمایت از مدافعان حقوق بشر اختصاص دارد.

فشار بر فعالان دانشجویی در ایران در سه سال اخیر پس از روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است.

در ماه‌های اخیر، ده‌ها دانشجو از سوی مقام‌های امنیتی ایران بازداشت و به دادگاه معرفی شده‌اند. جریان‌های فعال دانشجویی بارها با صدور بیانیه‌های متعددی به محدودیت‌ها علیه دانشجویان و دانشگاهیان اعتراض کرده‌اند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)