تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دیپلمات ایرانی در پاکستان ربوده شد

پلیس پاکستان اعلام کرد که مردان مسلح صبح امروز (پنجشنبه) یک دیپلمات ایرانی را در شهر پیشاور ربودند و راننده وی را کشتند.

طرح ربایش حشمت‌الله اطهرزاده نیاکی در حالی که وی عازم محل کارش بود، به اجرا گذاشته شده است.

خبرگزاری‌ها گزارش می‌دهند که در این عملیات تروریستی، راننده و محافظ این کارمند بخش اقتصادی کنسولگری ایران، بر اثر تیراندازی افراد مسلح جان خود را از دست داده است.


خودروی حامل دیپلمات ایرانی، عکس‌ها از رویترز

مهاجمین با شلیک گلوله به سمت خودروی حامل دیپلمات ایرانی، آن را وادار به توقف کردند و در حالی که راننده خودرو که یک پلیس محلی و محافظ آقای اطهرزاده بود، جان خود را از دست داده بود، اطهرزاده را بیرون کشیدند و با خود بردند.

به گزارش ایسنا بلافاصله پس از این اقدام تروریستی، کاردار سفارت پاکستان در غیاب سفیر این کشور در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی نسبت به فراهم نبودن اقدامات و ترتیبات امنیتی برای حفظ جان دیپلمات‌ها در این کشور بر اساس کنوانسیون وین به وی ابلاغ شد.


پلیس پاکستان در حال بررسی خودرو

آصف‌علی زرداری رئیس جمهوری و یوسف‌رضا گیلانی نخست‌وزیری پاکستان در پیامی این حادثه تروریستی را محکوم و اعلام کرده‌اند که دستور پیگیری این ماجرا را صادر خواهند کرد.

در بیانیه جداگانه این مقام‌ها، اجرای چنین عملیاتی «توطئه‌ای برای اخلال در روابط دو کشور» ارزیابی شده است.


تششیع جنازه محافظ پاکستانی دیپلمات ایرانی

مقام‌های ارشد وزارت خارجه پاکستان نیز تصریح کرده‌اند که بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با وزارت خارجه، تمام دستگاه‌های انتظامی و امنیتی موظف شده‌اند، خیلی فوری به این مسئله رسیدگی کنند.

هنوز هیچ گروهی ‌به‌طور رسمی مسئولیت این آدم‌ربایی را بر عهده نگرفته است.

حسن قشقاوی سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز با محکوم کردن این اقدام تروریستی از مقام‌های پاکستان خواست که «با فعالیت مجدانه نسبت به شناسایی عوامل رباینده اقدام عاجل به عمل» آورند.

پیش‌تر در ۲۲ سپتامبر گذشته نیز افراد مسلح ناشناس با گشودن آتش بر خودروی عبد الخالق فرحی سفیر افغانستان در شهر پیشاور پاکستان او را ربودند و هنوز از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست.

در ماه آگوست (مرداد ماه) هم یک دیپلمات آمریکایی از شلیک گلوله افراد ناشناس در شهر پیشاور جان سالم به در برد و زنده ماند.

روز گذشته هم یک مددکار آمریکایی بر اثر شلیک گلوله از سوی افراد ناشناس، جان باخت.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)