تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های مطبوعات

نقد سیاست‌های دولت نهم در مهار بیکاری
روزنامه سرمایه سرمقاله امروز خود را با عنوان «نبود برنامه برای مهار بیکاری» به نقد سیاست‌های دولت نهم در کاهش نرخ بیکاری در کشور اختصاص داده است.

این روزنامه می‌نویسد: «بالا رفتن نرخ بیکاری در کشور به خاطر شرایط کنونی اقتصاد کشور، نبود سرمایه‌گذاری کافی، جذب نشدن سرمایه‌های خارجی و عدم توسعه صنایع غیرنفتی رخ داده است و دولت برنامه‌ریزی اساسی و مبنایی برای کاهش بیکاری ندارد.»

به اعتقاد سرمقاله نویس سرمایه «مسئولان زمینه و شرایطی را فراهم نکرده‌اند که یک شغل پایه و مبنا شود و شغل دیگری را ایجاد کند و با مبادله کالا، گردش مالی و شغل ایجاد شود، به همین جهت بخشی از بیکاری ما تبدیل به بیکاری مزمن شده» است.
متن کامل سرمقاله

پیش‌بینی وضعیت برنامه‌های اقتصادی باراک اوباما
روزنامه دنیای اقتصاد در سرمقاله امروز خود با عنوان «وعده‌های اوباما» به بررسی شعارهای اقتصادی باراک اوباما رئیس جمهوری جدید آمریکا پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد: «نوید‌های اوباما در نگاه اول از آغاز عصری جدید در ایالات متحده خبر می‌دهد که برای تهیدستان آمریکا و جهان بسیار شورانگیز می‌نماید.»

دنیای اقتصاد در ادامه سرمقاله خود با اشاره به مشکلات اقتصادی دولت آمریکا، استدلال می‌کند که شعار‌های اقتصادی رئیس جمهوری جدید این کشور به خاطر همین مشکلات قابل اجرا نیست.

این روزنامه می‌آورد: «اقتصادی که به سوی رکود پیش می‌رود، منابع چندانی برای بذل و بخشش ندارد و از این جهت هم دست اوباما خالی است.»
متن کامل سرمقاله

تفاوت دموکراسی آمریکایی با مردمسالاری ایرانی
روزنامه کارگزاران در سرمقاله امروز خود با عنوان «دموکراسی آمریکا و مردم‌سالاری ایران» به بررسی برخی تفاوت‌ها میان سیستم حکومتی و فکری ایران با آمریکا پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد: «تفاوت دموکراسی آمریکا با مردم‌سالاری ما در این است که حکومت آمریکا مجبور است هر چهار سال یک‌بار پیرامون همراهی یا عدم همراهی مردم آمریکا با سیاست‌هایش به آنان و رأی‌شان مراجعه نماید. در حالی‌که در مردم‌سالاری ایران مسئولان ما خود را موظف نمی‌دانند یا نمی‌بینند که در خصوص سیاست‌های کلی و کلانی که برای مردم و جامعه در نظر گرفته و اعمال می‌کنند نظر مردم را بپرسند.»

سرمقاله‌نویس کارگزاران معتقد است: «برای مسئولان ما همین‌قدر که خودشان به درستی و صحت آن نظرات یا سیاست‌ها اطمینان دارند، همین میزان کفایت می‌کند و نیازی به رأی و نظر، داوری و قضاوت مردم نمی‌بینند.»
متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات
● سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «آدرس بازار آهنگرها»
● سرمقاله روزنامه مردمسالاری با عنوان «اصلاح‌طلبان و درک ابعاد تعارض‌های سیاسی»
● سرمقاله روزنامه آفتاب یزد با عنوان «دولت پیش‌بینی‌ها پیش‌بینی‌های دولت!»
● سرمقاله روزنامه رسالت با عنوان «تاملی بر اظهارات دادستان دیوان محاسبات»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)