تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آمریکا آزمایش موشکی ایران را محکوم کرد

ایالات متحده آمریکا با تقبیح آزمایش موشکی جدید در ایران، از تهران خواست «هر چه سریع‌تر» برنامه موشکی بالستیک خود را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گوردون جاندرو سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت: «گسترش برنامه موشکی بالستیک ایران، در تضاد با خواسته‌های شورای امنیت سازمان ملل و تعهدات بین‌المللی جمهوری اسلامی است.»

آقای جاندرو افزوده است که آمریکا و شرکایش در حال مذاکره بر سر برنامه هسته‌ای ایران هستند و اگر تهران، غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند، مشوق‌های «سخاوتمندانه‌ای» دریافت خواهد کرد.

وی در عین حال اظهار داشته که اگر ایران واقعا به دنبال کسب اعتماد جهانی است، باید آزمایش‌های موشکی خود و برنامه موشک‌های بالستیک را متوقف کند.

این اظهارات پس از اعلام آزمایش موفقیت‌آمیز نسل جدید موشک زمین به زمین با عنوان «سجیل» مطرح می‌شود.
صحنه‌هایی از آزمایش این موشک که برد آن دو هزار کیلومتر اعلام شده است، امروز چهارشنبه از تلویزیون دولتی ایران پخش شد.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داده است که حاکمیت ایران با انجام این نوع اقدامات، موجبات انزوای بیشتر مردم ایران در جامعه بین‌الملل را فراهم می کنند.

این نخستین واکنش آمریکا به فعالیت‌های نظامی ایران پس از انتخاب باراک اوباما است که بسیاری را به آغاز مذاکرات مستقیم میان تهران و واشینگتن امیدوار کرده است.


در همین رابطه:
آزمایش موشک‌ «سجیل» در ایران

نظرهای خوانندگان

روزی که شما ساخت سلاح های هر روز مخرب تر خود و درهای کارخانه های خون خود و جنگ های چند سال یک بار برای باد نکردن سلاحهایتان را متوقف کردید نظر دهید. اگر برنامه موشکی ما را محکوم می کنید، نشان از خواری ذلت است که چرا پول کشور را خرج آن سلاح ها نمی کنیم و دیگر نمی گذاریم صدام ها پدید آیند و جنگ هایی که از پشت پرده برای تضعیف دو سویه راه می افتاد امروز ایران ما را سرافرازتر کرده و خواهد کرد گرچه دیگری را در 15 سال پس از پایان جنگ نابود کرد.

-- جوانان وطن پرست ، Nov 12, 2008

1-غلط کرده که محکوم کرده درحالیکه خودش آن همه موشک وسلاحهای کشتارجمعی واتمی داردوآن همه جنایت مرتکب شده ومی شود.2-هیچ غلطی علیه ایران نمی تواند بکند.

-- شهرام ، Nov 13, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)