تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های مطبوعات صبح

نقد کاستی‌های آینده اقتصاد ایران
روزنامه دنیای اقتصاد در سرمقاله امروز خود با عنوان «واقعیت‌ها را بپذیریم» به نقد برخی کاستی‌های اقتصاد ایران در چند ماه آینده پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد: «اقتصاد ایران در ماه‌های آتی با کمبود نسبی منابع ارزی برای تامین مالی هزینه‌های عمرانی و جاری روبه‌رو خواهد بود.»

سرمقاله نویس دنیای اقتصاد در بخش دیگری از یادداشت خود می‌آورد: «واقعیت شرایط جدیدی را که اقتصاد ایران در آن قرار گرفته است، باید بپذیریم و بر اساس آن برنامه‌ها و راهکارهای اقتصادی را تعدیل و باز مهندسی کنیم.»
متن کامل سرمقاله

بررسی استراتژی دشمنان علیه «مسلمین جهان»
روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود با عنوان «موسم حج و افشای توطئه‌ها» در آستانه آغاز زیارت سالیانه مسلمانان از خانه خدا، به بررسی برخی اقدامات «دشمنان علیه مسلمین» در جهان پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد که دشمن سعی دارد در این زمان «تصویری خشن و حامی تروریسم از اندیشه و تفکر اسلامی» به جهانیان ارائه کند.

رسالت در ادامه سرمقاله خود می‌آورد: «امت اسلامی باید بدانند که امروز خطر اصلی دنیای مسلمین همانا وجود غده سرطانی اسرائیل در قلب جهان اسلام است نه جمهوری اسلامی و یا تفکر شیعی!»

به اعتقاد سرمقاله نویس این روزنامه، «تلخ‌ترین سناریویی که در حال حاضر از سوی دشمن حیله‌گر در حال تبلیغ است عبارت است از این‌که القا کنند موضوع فلسطین نه به عنوان معضل مشترک جهان اسلام که مسئله‌ای داخلی است.»
متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات
● سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «راز زدایی از یک شکست»
● سرمقاله روزنامه سرمایه با عنوان «فشار بر مرغ تخم طلای صنعت ایران»
● سرمقاله روزنامه کارگزاران با عنوان «ما روزنامه‌نگاریم»
● سرمقاله روزنامه مردمسالاری با عنوان «در ضرورت سربازی حرفه‌ای»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)