تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دو زن ایرانی در آستانه سنگسار

عالی‌ترین مرجع قضائی ایران، حکم سنگسار دوخواهر به اتهام "زنای محصنه" را تاییدکرد.

این دو خواهر محکوم به سنگسار،پس از تاييد حکم خود در نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور خواستار رسيدگي مجدد به پرونده‌شان شده‌اند. حكم "زنای محصنه"در جمهوري اسلامي اشد مجازات، يعني مرگ است.

روزنامه "اعتماد" نوشت:" اين دو خواهر دي ماه سال گذشته با فيلمي که شوهر يکي از آن‌ها در اختيار پليس قرار داد، دستگير شدند." جابر صولتي وكيل اين دو زن می‌گوید:"اين دو خواهر در ابتدا براي روابط غيراخلاقي محاكمه شدند و حكم نود و نه ضربه شلاق درباره آن‌ها اجرا شد."

اين درحالي است كه در دومين محاكمه، آن‌ها به "زناي محصنه" محكوم شدند، آن‌ها اقرار كردند كه دو فرد حاضر در اين نوار ويديويي خود آن‌ها هستند، اما گفتند هيچ زنايي مرتکب نشده‌اند، چراكه در هيچ صحنه‌اي از اين نوار ويديويي تصاویری مبتنی بر عمل زنا آنان با مردهاي ديگري مشاهده نمی‌شود.

"صولتي" با اشاره به اين‌كه وي به دادستان دولتي تقاضاي فرجام داده است، اعلام كرد: "هيچ مدرك قانوني وجود ندارد كه قاضي به استناد آن بتواند براي صدور حكم سنگسار عليه اين دو خواهر به يقين برسد." این وکیل دادگستری با لحني اعتراض آميز گفت:"اين دو خواهر براي يك جرم دوبار محاكمه شده‌اند."

براساس قوانين اسلامي ايران، مجازات زناي محصنه سنگسار است. اگرچه آيت الله محمود هاشمي‌شاهرودي رييس قوه‌قضاييه در اواخر سال 2002 طي حكمي اجراي چنين اعدامي را به حالت تعليق درآورد، اما جعفر‌كياني در ژوييه سال 2007 به دليل ارتكاب زناي محصنه در روستايي در استان قزوين سنگسار شد كه اين اقدام خشم بين‌المللي را به همراه داشت.

جرم هايي همچون قتل، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه، قاچاق مواد مخدر به صورت عمده و زناي محصنه در ايران مجازات مرگ دارد.

Share

نظرهای خوانندگان

مدرک نمیخواد همون زن بودن خودش جرمه!

-- nazli ، Feb 4, 2008

زنای محصنه yanee chee?

-- بدون نام ، Feb 4, 2008

خوب شد توضیح دادید دکه ایرانی بوده اند وگرنه ممکن بود خوتننده فکر کند دو زن سوئدی یا هلندی در معرضقرار دارند . ممنون!

-- منوچهر ، Feb 5, 2008

خدا به فرياد برسد. كاش چنين حكم هايي براي هميشه لغو شوند. خدا انسان را آزاد آفريد.

-- بدون نام ، Feb 5, 2008

قابل توجه اینکه ،خدا انسان را آزاد نیافریده
حقیقت اسلام از این حرفا خیلی تلخ تره
با وجود دردآور بودن این احکام ،ولی چهره واقعی اسلام به مردم دنیا شناسانده میشود.

-- وبگرد ، Feb 5, 2008

چنین زنهایی (اگر واقعاً فاحشه بوده اند) باید چنین مجازاتهایی بشوند.
دلسوزی کردن برای چنین افرادی خیانت به خانواده های
سالم دیگر است.

-- ژاله ، Feb 5, 2008

dar Eslam , shoma hata sahebé badanet ham nisti , hamé motéalegh bé Eslam hast .Donya darad koja miravad , va ma koja?

-- Mehrdad ، Feb 5, 2008

همه ادمها که این خبر را میشنود ان را محکوم میکنند اما اگر یک روز خود انها جای مردهای درگیر ماجرا قرار بگیرند بدتر از این وا کنش نشان میدهند.به هر حال این یک واقعیت اجتماعی است.

-- yasha azad ، Feb 5, 2008

همه ادمها که این خبر را میشنود ان را محکوم میکنند اما اگر یک روز خود انها جای مردهای درگیر ماجرا قرار بگیرند بدتر از این وا کنش نشان میدهند.به هر حال این یک واقعیت اجتماعی است.

-- yasha azad ، Feb 5, 2008

توی اروپا با خیانت چطور برخورد میشه؟
به نظر من این جور مجازاتها با وجود خشونت زیاد اما باعث حفظ کیان خانواده میشه هر چند که با وجود حکومتی مثل اینها خانواده به ندرت دیده میشه

-- مهتاب ، Feb 5, 2008

در جامعه ای که زن حق ندارد از کسی که دوستش ندارد جدا شود و حق جدایی با مرد است همچنین اگر جدا شود هیچ حمایت مالی و شغلی و حتی سر پناهی ندارد وقوع چنین مسائلی بعید نیست.

-- ش.خ ، Feb 5, 2008

چرا رادیو زمانه نمی نویسد که این دو نفر در غیاب شوهرانشان به فاحشگی و ارتباط نامشروع با دیگران در منزل خودشان می پرداختند.

-- فرزانه ، Feb 6, 2008

من مخالف کامل این جنایت های دینی هستم.کسی به زور که کاری نکرده.مگه قوانین مافیایی تو جامعه ی ما حاکمه که سزای خیانت مرگ باشه؟؟؟!! سزای خیانت جداییه.همینو بس.

-- رامین ، Feb 6, 2008

به نظر من هر زن و هر مرد اختیار تن خود را دارد و جالب اینجاست که شوهر هر دو زن رضایت داده اند و این قانون بی قانونی اسلام است که رضایت نمی دهد .

-- دنیا ، Feb 12, 2008

شوهرش بايد زودترازاينها اوراميشناخت نبايد سنگساربشود

-- منصور ، Feb 21, 2008

براي اينكه اين دوزن ازنعمت جهنم وفشارقبر زودت برخورداربشوند وشوهروفرزندان اين دوزن ديگرشاهد اين بي ابروييها نشوند حكم خدارا اجر نمايند بهتراست

-- شدشذ ، Mar 4, 2008

از خواندن اين مطالب و موافقين سنگسار در انسان بودن خودمان شك كردم

-- جعفر ، Mar 18, 2008

برای حفظ وفاداری و حفظ همه چیزهایی که نیکو و خوب است برای سلامت ماندن زنان و خانواده هایمان این کار اگر قانونی است و مدرکی دال بر این موضوع دارند انجام دهند و اگر نه لطفاً لغو فرمایید. وقتی جناب آقای شاهرودی این موضوع را مسکوت اعلام نمودند پس چرا امر ایشان عملی نمی شود مگر نه اینکه ایشان رییس محترم قوه قضاییه هستند.

-- زن ایرانی ، Jun 18, 2008

برای حفظ وفاداری و حفظ همه چیزهایی که نیکو و خوب است برای سلامت ماندن زنان و خانواده هایمان یک ذره خشونت کافی است همان شلاق کافی بوده است. اسلام بیش از اینها مهربان و رئوف است طور خدا اینقدر زود قضاوت نکنید. وقتی جناب آقای شاهرودی این موضوع را مسکوت اعلام نمودند پس چرا امر ایشان عملی نمی شود مگر نه اینکه ایشان رییس محترم قوه قضاییه هستند.

-- زن ایرانی ، Jun 18, 2008

بهترین حکم برای این موارد جداییست
یعنی نخود ، نخود هرکی رود خانه خود

-- امید خجسته ، Oct 1, 2008

مخالفت بي چون وچراي سنگسار هستم اين سي سال كه اين كارها انجام شد نتيجه اش چه شد ؟ كار فرهنگي در جامعه بايد انجام شود

-- FORUZ ، Jan 11, 2009

امیدوارم روزی برسد که دیگر شاهد اینگونه اخبار نباشیم. با آنکه من نیز مانند شوهران این دو زن با خیانت زنم مواجه شده ام ولی با اینگونه مجازاتها مخالفم .امیدوارم زنهای ایرانی بیشتر به هویت خودشان احترام بگذارند.

-- ع- ا ، Mar 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)