تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان در دانشگاه تهران

تجمع دانشجويان با عنوان "دانشگاه آخرين سنگر آزادی"، به دعوت دفتر تحکيم وحدت در دانشگاه تهران برگزار شد و تا بعد از ظهر امروز ادامه داشت.

به گزارش خبرنامه امیر کبیر، در ابتدای این تجمع دانشجويان با حضور در صحن دانشکده حقوق و خواندن سرود "يار دبستانی" به سمت سر در دانشکده فنی، محل برگزاری تجمع، حرکت کردند. تجمع کنندگان در حالی که تصاوير دانشجويان در بند را در دست داشتند شعار "دانشجوی زندانی آزاد بايد گردد" و... سر می دادند.

با حضور دانشجويان مقابل دانشکده فنی، دانشجويان کرد دانشگاه های تهران در حالی که تصاوير دانشجويان زندانی کرد را در دست داشتند به جمعيت حاضر مقابل دانشکده فنی پيوستند.
دانشجويان پلاکاردهايی با مضمون "تا که زندان هست، ما همه در بنديم"، "خواهان آزادی فعالان دانشجويی چپ هستيم"، "سلام بر سه آذر اهورايی، قصابان، توکلی، منصوری"، "می شنويد؟! اين صدای آزادی است"، "حقوق زن=حقوق بشر"، "دانشگاه زير چکمه بنيادگرايان"... در دست داشتند.

بنا بر این گزارش، تجمع کنندگان همچنين تصاوير دانشجويان در بند، ياسر گلی، هانا عبدی، روناک صفارزاده، هدايت غزالی، صباح نصيری، علی عزيزی، علی نيکونسبتی، احمد قصابان، مجيد توکلی و احسان منصوری را در دست داشتند. تصاوير مهدی بازرگان، محمد مصدق، عمادالدين باقی نیز در دست برخی از دانشجويان بود.

دانشجويان سپس در حالی که شعار "دانشجو دانشجو اتحاد اتحاد" سر می دادند به راهپيمايی در صحن دانشگاه تهران اقدام کردند و به سمت درب دانشگاه در خیابان ۱۶ آذر حرکت کردند. جمعی از دانشجويان نیز پشت درب دانشگاه در خیابان ۱۶ آذر تجمع کرده بودند.

برپایه این گزارش دانشجويان معترض با سر دادن شعارهای "مرگ بر ديکتاتور" و "دانشجو می ميرد ذلت نمی‌پذيرد" اقدام به شکستن درب دانشگاه در خیابان ۱۶ آذر کردند و دانشجويانی که پشت در بودند توانستند وارد دانشگاه تهران شوند. دانشجويان سپس به سمت درب خيابان قدس حرکت کردند و فشار جمعيت در دو سوی در باعث شکستن درب خيابان قدس نيز شد.

جمعيت حاضر در اين تجمع بار ديگر به مقابل سر در دانشکده فنی حرکت کردند و تريبون آزاد "دانشگاه، آخرين سنگر آزادی" با حضور دانشجويان برگزار شد.

Share

نظرهای خوانندگان

به نظر من تمامی اقشار جامعه باید به فکر ازادی و وظیفه خود در قبال بدست اوردن ان باشند که متاسفانه اینگونه نیست ولی با تمام این مسایل : با پاسبان شب بگویید اکنون خر مراد براند اما مگر خروس نخواند به امید پیروزی مردم ایران در مقابل ظلم و اختناق

-- رضا ، Dec 9, 2007

برام مهم نيست

-- مهم نيست ، Dec 9, 2007

شاید راه آزادی و رهایی از بند متحجران کله آهنی را طولانی تر کنند - و شاید این راه طولانی سهم ملت ماست برای استفاده نکردن از دمکراسی وارداتی - و اگر درست بیاندیشیم اگر جامعه به نتیجه ی آزاد بودن سیاسی در درجه ی اول اهمیت برسد نه فقط معضل معیشت برای ما که داراری طبقاتی هستیم که تنها به نیاز فوری خود فکر می کنند - ولی این راهی است که هیچگاه قطع نخواهد شد حتی اگر سر از بدن همه ی آزادی خواهان ایران جدا کنند -- به نام آزادی و به حکم تاریخ انسانی پیروزی ازان ما خواهد بود - ننگ بر دیکتاتور و ننگ بر کسانی که فکر می کنند با مجوز اسلام و خدا می توانند افکار را در بند کشند

-- mehdi ، Dec 9, 2007

خیلی عالی بود زنده باد اتحاد دانشجویان

-- رویا ، Dec 10, 2007

دورود بر این جوانان ظلم ستیز و شجاع مهم ترین نکته این تجمع اتحادی بود که بین جوانان بوجود آمد

-- نازلی ، Dec 10, 2007

گیرم که میزنید گیرم که میبرید گیرم که میکشید
با جوجه های نشسته در اشیانه چه میکنید

-- hamon ، Dec 10, 2007

سلام
لطفا بنویسید که خبر 20:30 هم این تصاویر را پخش کرد ولی خبری از زندانیان نگفت و تصویر معترضین مثلا بد حجاب را پخش کرد یعنی که دانشجوی معترض تحت تاثیر غرب است
برای خودم که دانشجو هستم متاسفم
به امید آزادی

-- چه فرقی می کنه؟ ، Dec 10, 2007

سلام
لطفا بنویسید که خبر 20:30 هم این تصاویر را پخش کرد ولی خبری از زندانیان نگفت و تصویر معترضین مثلا بد حجاب را پخش کرد یعنی که دانشجوی معترض تحت تاثیر غرب است
برای خودم که دانشجو هستم متاسفم
به امید آزادی

-- چه فرقی می کنه؟ ، Dec 10, 2007

هنر این آزادی خواهان فقط این بود که درب دانشگاه خودشان را بشکنند؟
اگر راست می گفتند پارسال کلۀ احمدی نژاد را می شکستند.
اگراینها مثل ما دانشجویان دانشگاه آزاد مجبور بودند،پول شهریه و خوراک و خوابگاه را پرداخت کنند. آن موقع معلوم می شد چند نفرحاضرمیشدند بهای آزادی را پرداخت کنند؟

-- شروین ، Dec 10, 2007

خداوند پشت و پناهشان باشد

-- نگار ، Dec 10, 2007

تجمع عالی برگزار شد.به نظر من تعداد دانشجویان به 2500نفرمی رسید عددی که در روزنامه اعتماد به 1500ودر کیهان به 200 تقلیل داده شد.

-- naarin ، Dec 10, 2007

دانشجویان نباید از ابتدا سراغ مسائلی همچون تغییر حکومت بروند بلکه باید درفضایی آرام ابتدا باید حکومت را با چالش هایی همچون رسانه های ازاد روبرو سازند که این خود گامی بزرگ است متوجه باشید درفضایی ارام باحداقل امکانات نقد کارشناسی بدور ازهیاهو این تجمعات خوب است باشفافیت دربیان خواسته ها

-- majid ، Dec 10, 2007

طبق معمول ما نستیم و میگیم نعلش کن ! من شرمنده ی دانشجو هایی هستم که در دانشگاه تهران تجمع کردند .

-- سینا ، Dec 10, 2007

واقعا برای تلویزیون جهوری اسلامی متاسفم همین و بس
شکستن درب کار شاخی نیست

-- ک.م ، Dec 10, 2007

پناه بر خدا

-- رضا محمدی تبار ، Dec 24, 2007

تعریف از آزادی ؟لطفا

-- سامان ، Feb 15, 2008

من خودم شاهد بودم دانشجو معترض اگه راست میگه چیزای دیگه رو درست کنه ارمان ما چیه؟ هدفمون از درس خوندن تو وطنمون چیه؟کسی نیست جواب این سوالای ساده رو بده

-- عادلی ، Dec 7, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)