تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

عماد افروغ: "به ترور تهدید شدم"

عماد افروغ ، نماینده اصولگرای مجلس، در گفتگو با سایت خبری آفتاب اعلام کرد که وی را به "ترور" تهدید کرده‌اند.

افروغ گفت: "حتی اگر این اتفاق هم رخ دهد آن را شهادت تلقی کرده و برای خود افتخار بزرگی می‌دانم."
افروغ که در ابتدا از طرفداران احمدی‌نژاد بود، رفته رفته به منتقد سرسخت وی تبدیل شد. این نماینده مجلس پس از گفتگوی اخیرش با خبرگزاری فارس مورد خشم برخی گروه‌‌های اصولگرا قرار گرفت.



سایت رجانیوز که نزدیک به محمود احمدی‌نژاد است افروغ را به "نفاق" متهم کرده و او را "مطرود" اصولگرایان دانست.



افروغ در گفتگو با خبرگزاری فارس، با شاهد گرفتن سخن آیت الله خمینی اظهار داشت که جایگاه رهبری در ایران عاری از نقد نیست.

افروغ در واکنش به انتقادات و "فشارهایی" که به وی وارد می‌شود، اظهار داشت: "من بسیاری از این اقدامات را از سر عشق و ارادت می‌دانم. به همین دلیل به آنها توصیه می‌کنم مصاحبه مرا با خبرگزاری فارس به طور کامل بخوانند. جوابیه مرا به کیهان و همچنین مقاله‌ای که درباره حقیقت و مصلحت به زودی منتشر خواهم کرد را به دقت بخوانند و تحت تأثیر القائات و اغواهای برخی قرار نگیرند".

افروغ افزود: "در آخرین SMS من تهدید به ترور شدم. حتی اگر این اتفاق هم رخ دهد آن را شهادت تلقی کرده و برای خود افتخار بزرگی می‌دانم. من نیامده‌ام که هیچ هزینه‌ای ندهم. وقتی کتاب "چالش‌های کنونی ایران" را منتشر کردم در ابتدای کتاب آن را به شهدا و پاسداران عهد الست تقدیم نمودم و به همسرم گفتم که ای کاش انتشار این کتاب با رفتن و شهادت من پیوند بخورد. متاسفانه این توفیق نصیب من نشد".

نماینده مردم تهران با انتقاد از ابزاری کردن دین خاطرنشان کرد: "این ترجمانی است از برخورد ابزاری با دین و اخلاقیات. وقتی تصمیم می‌گیریم که از هر وسیله‌ای برای حفظ قدرت استفاده کنیم یعنی به منش و روش ماکیاولیستی دست زده‌ایم و دیگر نمی‌توانیم اخلاق را در نظر بگیریم. چرا که دیگر محور، قدرت می‌شود. اینجاست که آدمی می‌فهمد آنها که درباره نسبت دانش و قدرت سخن می‌گفتند کجاها را می‌دیدند. به گمان من امروز باید بر روی محوریت قدرت و اخلاق نیز تأکید کرد. این منش معطوف به حفظ و تحکیم قدرت است که بگوییم اگر با ما باشی اخلاقی هستی و اگر با ما نباشی غیراخلاقی".

به گزارش آفتاب افروغ اخیرا در برنامه شب شیشه‌ای سیما اعلام کرده است که قصد ندارد در انتخابات مجلس هشتم کاندیدا شود.


عماد افروغ. ایسنا

افروغ در مصاحبه با فارس گفت: "خمینی نیز آنجایی که قرار بود جام زهر بنوشد آن را تبدیل به جام شیرین نکرد بلکه به عینه و آشکارا گفت این جام زهر است. این حرکت مولا علی و امام خمینی امروز برای همگان درس تاریخی و یک محک و معیار است. فراموش نکنیم ما در نظامی زندگی می‌کنیم که قرار است حقیقت در آن حاکم باشد و نه مصلحت‌های جناحی، فردی و گروهی؛ لذا در چنین نظامی چنین نشود که از در و دیوار کشور با ریزش مصلحت روبرو باشیم اما بگویند حقیقت است".

وی در ادامه به فارس می‌گوید: "از سال 68 تاکنون که قریب به 18 سال از رحلت امام می‌گذرد، رهبر معظم انقلاب به‌خوبی توانستند جامعه را از تندباد حوادث نجات دهند و این نشان می‌دهد که ایشان علاوه بر قابلیت‌های شخصی خودشان، شاگرد خوبی برای امام بودند و ظرفیت‌های لازم را برای پذیرش درسها و عبرتهای امام داشتند؛ هر چند که نمی‌شود به‌ طور صد در صدی این دو بزرگوار را مثل هم پنداشت. البته فراموش نکنیم که حضرت امام مسیر رهبری را برای حضرت آیت الله خامنه‌ای هموار کردند؛ به طوری‌که اگر حضرت امام نبودند و آن جایگاه شاخص را چه در نگرش صدرایی و چه در مرجعیت تقلید و چه در مبارز بودن، به خودشان اختصاص نداده بودند، مسلم بدانید که رهبری معظم انقلاب اسلامی این اندوخته عظیم را برای تداوم رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران در اختیار نداشتند".

این استاد دانشگاه افزود: "البته از یک نکته هم نباید غافل بود که شور و اشتیاقی که مردم نسبت به امام راحل نشان دادند، مسیر را برای رهبری امام راحل هموارتر می‌کرد و این شور و اشتیاق به طور طبیعی با ارتحال رهبر اول انقلاب تا حدی کم‌رنگ شد؛ بنابراین از جهت شور و اشتیاق مردم به رهبر فعلی، کار کمی سخت‌تر بود اما از جهت تجربه رهبری انقلاب اسلامی در برابر حوادث مشابه موضع گیری‌های امام راحل به موضع‌گیری رهبری کمک شایانی کرد. به نظر من مقام معظم رهبری مصلحت گراتر از امام راحل هستند و امام حقیقت‌گراتر بود و کمتر تعارف و رعایت مصلحت می‌کردند".

وی در بخشی دیگر با اشاره به جمله‌ای از آیت الله خمینی مبنی بر اینکه "هر فرد از افراد ملت حق دارد که مستقیماً در برابر سایرین، زمامدار مسلمین را استیضاح کند و به او انتقاد کند و او باید جواب قانع‌کننده‌ بدهد، در غیر این صورت اگر بر خلاف وظایف اسلامی خود عمل کرده باشد و خودبخود ازمقام زمامداری معزول است و ضوابط دیگری وجود دارد که این مشکل را حل کند" گفت: "ما نباید به سمتی برویم که جای نقد و سوال بسته‌ و جای نصیحت امام محدود شود. ما نباید فکر کنیم حال اگر رهبری جایگاه خطیر را از آن خود کرده است، این جایگاه او را عاری از هرگونه نقد، داوری، نظرکارشناسی می کند. ما نباید به هیچ وجه به این سمت و سو حرکت کنیم و نباید جایگاه متعالی معصوم مقدس را به او اطلاق کنیم که جای هیچ اعترافی ولو اعتراض دلسوزانه نباشد".

عماد افروغ روز یکشنبه پس از رای‌گیری نتوانست رای لازم را برای ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس به دست بیاورد و از این سمت کنار رفت.

Share

نظرهای خوانندگان

vala be khoda arajif goftan ham hadi darad, ina aval gand mizanand badan pashiman mishavand va hata dar manifeste pashimanishounam dobare arajif migan. vaghti ham agah shodan ke dar morede arajife aval arajife dovom ra goftand va baraye arajife sevomo tcharom amade mshand ke ya koshte mishand o be ghole khodeshoun shahid ya az bass khordano chapidano lezat bordand ke az khoshi zire khak mirand. Akhe bache man baradare man pedare man pedarbozorge man to ba yek melat o yek tamadon tarikhi saro kar dari, mozou zahro emamo emame zamano ina nist, edare kardane yek keshvare. to aslan ki hasti

-- NAM ، Jun 11, 2007

من از آقای عماد افروغ به خاطر شفاف صحبت کردن و ابراز صادقانه عقاید خود متشکرم. ما به چنین شخصیت هایی در نظام جمهوری اسلامی نیاز داریم. کسی که به نقد درونی اعتقاد دارد.این نوع نقد باعث شکوفایی سیاسی یک کشور می شود نه نقد بیرونی.

-- وحید ، Jun 14, 2007

من از آقای عماد افروغ به خاطر شفاف صحبت کردن و ابراز صادقانه عقاید خود متشکرم. ما به چنین شخصیت هایی در نظام جمهوری اسلامی نیاز داریم. کسی که به نقد درونی اعتقاد دارد.این نوع نقد باعث شکوفایی سیاسی یک کشور می شود نه نقد بیرونی.

-- وحید ، Jun 14, 2007

با سلام آقای دکتر غریبی که متنی بر علیه جناب آقای دکتر افروغ چاپ کردند مقاله ای برای ISI فرستادند که در آن از چند مقاله ی اسرائیلی استفاده کرده اند. متن آن مقاله و اسامی دانشمندان اسرائیلی موجود و در صورت نیاز فرستاده می شود.

-- بدون نام ، Jan 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)