تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ژولیت بینوش، رابین هود و جشنواره کن

بابک مستوفی


ژولیت بینوش ستاره سینمای فرانسه که پای ثابت جشنواره کن، معروف ترین جشنواره سینمایی جهان محسوب می‌شود، امسال بر پوستر پرسر و صدای شصت و سومین دوره‌ی این جشنواره نقش بسته است.

پوستر این دوره که به تازگی منتشر شده، تصویر ایستاده‌ای است از ژولیت بینوش که چند قلم نقاشی به دست دارد و با یکی از این قلم‌ها به شکل نورانی، نام کن را بر روی تصویر خود ثبت کرده است.

این عکس کاری است از بریژیت لاکومب، عکاس برجسته فرانسوی که در نیویورک زندگی می‌کند.

لباس کاملاً مشکی بینوش و صورت بی‌رنگش در این تصویر، تضاد جالبی را با فضای کاملاً آبی اطراف به وجود آورده که درخشش نام کن را در میان پوستر برجسته‌تر می‌کند.

این ستاره ۴۶ ساله فرانسوی که دوره کاری خودش را از سال ۱۹۸۳ آغاز کرد و تاکنون در بیش از چهل فیلم از جمله فیلم‌های تحسین شده‌ای چون سبکی تحمل‌ناپذیر هستی، تاوان، بیمار انگلیسی، شکلات، پنهان و آبی ایفای نقش کرده و جوایزی چون اسکار، سزار و گلدن گلاب را برای نقش‌های مختلفش نصیب برده است.

بینوش از سال‌ها قبل به نقاشی هم توجه نشان داده و چندی پیش نمایشگاهی در نشنال فیلم تیاتر لندن برگزار کرد. قلم در دست داشتن او در این پوستر از سویی اشاره به کار نقاشی او هم هست.

یکی از بهترین پوسترهای کن در سال‌های اخیر مربوط به سال ۲۰۰۸ بود که عکس تاری از یک زن با یک چشم‌بند، زمینه اصلی پوستر را شکل می‌داد؛ عکسی از دیوید لینچ که فضای فیلم‌های تحسین شده‌اش نظیر جاده مالهالند را بخاطر می‌آورد.

جشنواره کن امسال با فیلم رابین هود افتتاح خواهد شد.این فیلم که شب دوازدهم ماه مه در این شهر ساحلی در جنوب فرانسه به نمایش درخواهد آمد، ساخته تازه ریدلی اسکات (سازنده تلما و لوئیز) است که داستان مشهور و بارها فیلم شده قهرمان جنگل‌ها و یاور فقرا، رابین هود را روایت می‌کند.

در این تولید تازه کمپانی یونیورسال، راسل کرو و کیت بلانشت بازی می‌کنند، در حالی که ستاره‌های دیگری چون ماکس فون سیدو، بازیگر برجسته سوئدی در آن حضور دارند.

این فیلم طبق سنت افتتاحیه‌های جشنواره کن، در بخش خارج از مسابقه به نمایش در می‌آید و در همین روز در سینماهای فرانسه اکران می‌شود و دو روز بعد، اکران جهانی آن آغاز خواهد شد.

جشنواره کن امسال که ریاست هیات داوران آن با تیم برتون، فیلم‌ساز برجسته آمریکایی و خالق فیلم رکوردشکن آلیس در سرزمین عجایب است، از دوازدهم تا بیست و سوم ماه مه برگزار می‌شود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)