تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تداوم صدرنشینی استقلال در لیگ برتر

تیم فوتبال استقلال تهران با پیروزی برابر داماش گیلان، مکان خود را در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال ایران تثبیت کرد.

امروز جمعه، هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری هفت مسابقه آغاز شد که در پرتماشاگرترین دیدار، تیم فوتبال استقلال تهران در ورزشگاه آزادی با نتیجه چهار بر دو میهمان قعرنشینش، داماش گیلان را شکست داد تا با کسب ۳۷ امتیاز، هم‌چنان صدرنشین لیگ برتر باشد.


دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و داماش گیلان

گل‌های تیم استقلال در این دیدار را مهدی نوری (مدافع تیم داماش) در دقیقه ۲۵، پیروز قربانی در دقیقه ۴۳، حسین کاظمی در دقیقه ۷۴ و آرش برهانی در دقیقه ۷۵ به ثمر رساندند. آدریانو آلوز و محمدرضا مهدوی نیز در دقایق ۱۴ و ۶۹، دروازه استقلال را گشودند.

اما در حساس‌ترین دیدار این هفته در اصفهان، ذوب‌آهن تیم دوم جدول رده‌بندی برابر پیکان قزوین، تیم سوم جدول به میدان رفت و با حساب دو بر صفر از سد این تیم گذشت تا با ۳۷ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال صدرنشین، در رتبه دوم باقی بماند. ایگور کاسترو و قاسم حدادی‌فر، گل‌های ذوب‌آهن را در دقایق ۲۸ و ۳۸ این بازی به ثمر رساندند.

سپاهان، دیگر تیم اصفهانی نیز در مشهد میهمان پیام این شهر بود که در پایان با نتیجه ۲-۲ برابر حریف خود به تساوی رسید تا با یک پله سقوط، در رتبه ششم جدول قرار بگیرد. عماد رضا، مهاجم عراقی سپاهان در دقایق ۷۸ و ۷۹ دروازه پیام را باز کرد و گل‌های پیام مشهد را اشپیتیم آرفی، بازیکن آلمانی این تیم در دقایق ۵۸ و ۹۰ به ثمر رساند. با این تساوی، تیم پیام با یک پله صعود در مکان هفدهم جدول قرار گرفت.


دیدار تیم‌های صبای قم و ابومسلم مشهد

در قم، تیم صبای این شهر با تک‌گل دقیقه ۸۷ غلامرضا رضایی، بر ابومسلم مشهد غلبه کرد تا با سه پله صعود، در مکان پنجم جدول رده‌بندی قرار بگیرد. ابومسلم نیز با این شکست در مکان شانزدهم باقی ماند.

در ملوان بندر انزلی، روزی که محمد احمدزاده، سرمربی این تیم برای اعتراض به مشکلات مالی این باشگاه، از نشستن بر روی نیمکت تیمش خودداری کرده بود، گل دقیقه ۵۶ محمد حیدری برابر میهمان خود برق شیراز به پیروزی رسید تا سریال ناکامی‌های شگفتی‌ساز هفته‌های نخست لیگ، هم‌چنان ادامه داشته باشد.

مقاومت سپاسی، دیگر تیم شیرازی نیز امروز ناکام ماند و در خانه خودش، سه بر یک از راه‌آهن شهرری شکست خورد. هاملت میختاریان در دقیقه ۲۲، علیرضا نورمحمدی در دقیقه ۶۸ و مجتبی زارع در دقیقه ۸۰، گل‌های راه‌آهن را در این دیدار به ثمر رساندند و امین متوسل‌زاده در دقیقه ۲۶، تنها گل سپاسی میزبان را وارد دروازه حریف کرد.


در جدول، تیم‌های استقلال تهران، ذوب‌آهن اصفهان، پیکان قزوین و پرسپولیس تهران (با یک بازی کمتر) به ترتیب در رده‌های اول تا چهارم قرار دارند.

هفته نوزدهم، فردا با دو بازی به پایان می‌رسد. که طبق برنامه، پاس در همدان میزبان پرسپولیس تهران است و فولاد خوزستان در کرج به مصاف سایپا می‌رود.

پرسپولیس که اکنون با هفت امتیاز کمتر نسبت به استقلال صدرنشین، در مکان چهارم قرار دارد، در صورت کسب امتیاز در دیدار فردا مقابل پاس، می‌تواند با یک پله صعود، در مقام سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار گیرد.


اعلام اسامی ملی‌پوشان ایران در تورنمنت عمان

خبرگزاری ایسنا در گزارشی به نقل از سایت الکوره، اسامی ۲۷ بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات چهارجانبه عمان را اعلام کرد.

مسابقات چهارجانبه عمان با حضور تیم‌های ملی ایران، اکوادور، چین و عمان از روز سه‌شنبه ۲۶ آذرماه آغاز می‌شود و در روز اول، ابتدا عمان به مصاف چین می‌رود و سپس ایران با اکوادور روبه‌رو می‌شود.

برندگان و بازندگان این دو دیدار نیز روز جمعه هفته آینده، دیدارهای رده‌بندی و فینال را برگزار خواهند کرد.

Share

نظرهای خوانندگان

چرااينترنت,بازى,ندارد

-- ميلادمولايى ، Jan 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)