تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مهدی کروبی برای پذیرش کاندیداتوری، مهلت خواست

مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی که از سوی شورای مرکزی این حزب به عنوان نامزد ریاست جمهوری برای انتخابات سال آینده معرفی شده، ۵۰ روز فرصت خواسته است تا نظر نهائی‌اش را اعلام کند.


این حزب پس از آن‌که آقای کروبی در انتخابات ریاست‌ جمهوری نهم ایران شکست خورد، اعلام موجودیت کرد.

کروبی پیش‌تر دبیر کل مجمع روحانیون مبارز از جریان‌های فکری نزدیک به آیت‌الله روح‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی، بود.
مجمع روحانیون مبارز، در سومین دوره انتخابات مجلس ایران و با نظر مساعد رهبر وقت جمهوری اسلامی، آقای خمینی، تاسیس شد.

مسعود سلطانی‌فر مسئول ستاد اجرایی انتخابات حزب اعتماد ملی، امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت که آقای کروبی تا ۲۵مهر ماه هم‌زمان با برگزاری اولین کنگره این حزب فرصت خواسته است تا نظر نهائی خود را اعلام کند.
آقای سلطانی‌فر همچنین به خبرگزاری ایسنا گفت: «آقای کروبی درباره پذیرفتن و یا نپذیرفتن این درخواست مختار است و جمع‌بندی ایشان به روزهای آینده موکول شده است.»

حزب اعتماد ملی تنها حزبی است که ده ماه مانده به آغاز انتخابات ریاست جمهوری در ایران، نامزد انتخاباتی خود را معرفی می‌کند.
در صورت پذیرش این در خواست از سوی مهدی کروبی، او اولین فردی خواهد بود که در انتخابات آینده خود را به طور رسمی نامزد می کند.

حمایت از نامزدی آقای کروبی در انتخابات در حالی از سوی حزب اعتماد ملی صورت می گیرد که تاکنون هیچ یک از جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب و محافظه‌کار نامزد انتخاباتی خود را معرفی نکرده‌اند.

مهدی کروبی که ۷۱ سال سن دارد، تاکنون دوبار رئیس مجلس شورای اسلامی بوده است.
حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به خبر حمایت حزب اعتماد ملی از نامزدی آقای کروبی امروز چهارشنبه به خبرگزاری فارس گفت: « زمانی که آقای کروبی رسما کاندیداتوری خود را اعلام کند، آنگاه در این باره اظهار نظر می‌کنیم.»

حزب کارگزاران پیش‌تر و به طور غیر رسمی اعلام کرده که از نامزدی محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت خواهد کرد.
آقای خاتمی تاکنون به درخواست‌ها برای حضور در انتخابات پاسخ روشنی نداده است.

Share

نظرهای خوانندگان

دوباره بازی با "عدد پنج جاه"؟؟ دردورقبلی وعده "پنجاه" هزارتومان برای خرید هررای وحالا هم "پنجاه" روز مهلت. حتما بد دلیل علاقه شدید به کلمه "جاه" در۵۰ . در ضمن اگرواقعا خامنه ای ۶۸ سال دارد وکروبی ۷۱ سال ما هنوز هیچیک متولد نشده ایم.

-- بدون نام ، Aug 27, 2008

آقاي كروبي هيچ شانسي ندارد.البته 50 روز فرصت زيادي نيست اما ايشان در همين زمان هم مي تواند با مراجعه به افكار عمومي متوجه شود كه كانديداي مطلوب و محبوب نزد مردم نيست.

-- بدون نام ، Aug 28, 2008

آقای مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی نشان داده است که از هیج تعادلی برخوردارنیست .نمیشود کسی اصلاح طلب باشدوخودراملزم به قبول ولایت مطلقه کند ؟وبرای اوخط قرمز قائل باشد.ازطرفی شکایت از استبداد میکندومی خواهد درخارج ازکشور رسانه ایجادکند کیست که نداند چه شورای نگهبان چه دولت وچه قوه قضائیه بدون دستور آقای خامنه ای هیج عمل مهمی نمیتوانندانجام دهند .وازطرف دیگرنمایندگان مردم راموردسرزنش قرارمبدهد که چرا درمجلس تحصن ونامه به رهبری نوشتید؟رفتاروگفتار ایشان درپوشش اصلاحات نشان ازماموریتی برای مقابله بااصلاحات رادارد.بکی به نعل ویکی به میخ نشان ازاین واقعیت است

-- ابراهیم ملکی ، Aug 28, 2008

اين هم گونه اي توهم است . واي به حال مملکتي که رئيس جمهورش کروبي شود.

-- محمد ، Aug 29, 2008

اقاي كروبي شما دوره گذشته زحمت بسيار كشيدي احمدي نژاد برنده شد بالا غيرتا اين دفعه اكبر اعلمي فراموش نشود

-- يوسفي ، Jan 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)