تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برایان کاکس: هالیوود سینمای مستقل را تهدید می‌کند

برايان کاکس(Brian Cox) بازيگر سرشناس بريتانيايی اعلام کرد که سينمای بلاک باستر و هاليوود سينمای مستقل را تهيد می‌کند و فيلمسازان مستقل را به حاشيه رانده‌است.

برايان کاکس که در فستيوال فيلم‌های مستقل و آلترناتيو نرن(Nairn) شرکت کرده، این سخنان را در انتقاد از وضعيت بدی که وی معتقد است به سينمای مستقل تحميل شده، بیان کرده‌است.


برایان کاکس؛ بازیگر سرشناس بریتانیایی

آن‌طور که روزنامه ايندپندنت نوشته، فستيوال نرن به ابتکار تيلدا سوئينتن بازيگر سرشناس اسکاتلندی(برنده اسکار بهترين بازيگر زن نقش دوم برای فيلم مايکل کلی تون) و مارک کازينز منتقد فيلم و مورخ سينما در شهر نرن(Nairn) در شمال شرقی اسکاتلند برگزار شده و هدفش حمايت از سينمای آلترناتيو و مستقل و نمايش آثار غيرمتعارف و جريان حاشيه‌ای سينمای جهان است.

برايان کاکس بازيگر سری فيلم های بورن(Bourne) است و پیش از آنتونی هاپکينز بازيگر نقش هانيبال لکتر در فيلم شکارچی انسان بوده است.

کاکس به تازگی در فيلم‌های قرمز به کارگردانی لاکی مک کی و ترايگه اليستر ديسن و واقع گريز (Escapist) ساخته روپرت وايات بازی کرده که تا کنون هيچ پخش کننده‌ای حاضر نشده پخش جهانی آنها را به عهده گيرد.
کاکس در فيلم واقع گريز در نقش يک زندانی محکوم به حبس ابد ظاهر شده که برای ديدن دخترش که در حال مرگ است از زندان فرار می کند.

کاکس در باره اين فيلم می گويد: «اين فيلم در فستيوال‌ها خوب درخشيده اما ما نياز به پخش کننده داريم. ساختن اين نوع فيلم های مستقل کار سختی است و حيف است که نتيجه زحمات ما ديده نشود. فيلم‌های ما بايد بيش از دو نفر و يک سگ تماشاچی داشته باشد.»

به اعتقد کاکس، اين بی انصافی و نابرابری است که فيلم‌های مستقلی که او در آنها بازی کرده، امکان نمايش عمومی و رقابت با محصولات تجاری هاليوود را نداشته باشد.

فيلم تريلر قرمز، امسال در در فستيوال ادينبرا و فستيوال ساندنس به نمايش درآمد و مورد استقبال منتقدين و تماشاگران واقع شد.

نظرهای خوانندگان

درسته

-- بدون نام ، Nov 15, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)