تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

رادان: خبر اعدام‌ها بسیار خوشحال‌کننده بود

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، از تشدید طرح امنیت اجتماعی از اول مردادماه خبر داد و از صدور حکم اعدام برای کسانی که "اراذل و اوباش" خوانده می‌شوند ابراز خرسندی کرد.

به گزارش فارس احمد رضا رادان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: "(از اول مرداد ماه) در اجرای این طرح مجدداً با مصادیق بد‌پوشش برخورد می‌شود که مصادیق بد‌پوششی درباره خانم‌ها همان مصداق‌های گذشته و همچنین استفاده از مانتوهای کوتاه بالای زانو است".


احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ. فارس

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در مورد پوشش پسران گفت: "پسرانی که موهای خود را براساس مدل‌های منحرف و گروه‌های فاسد غربی آرایش می‌کنند و از شلوارهای کوتاه و یا لباس‌هایی با مارک منحرف استفاده می‌کنند مورد برخورد پلیس واقع می‌شوند. این‌گونه پسرها ابتدا از سوی پلیس دستگیر و به مرکز انتظامی مشخص در پلیس امنیت منتقل شده و در آن‌جا نشانی واحد صنفی که مبادرت به آرایش موی وی به سبک‌های منحرف کرده اخذ و سپس از خانواده وی دعوت می‌شود تا با مراجعه به مقر انتظامی و اخذ تعهد، وی را تحویل گرفته و بلافاصله با آرایش مو به شکل معقول برای رویت پلیس دوباره مراجعه کند. چنانچه فرد دستگیر شده لباس‌های مناسبی به تن نداشته باشد، خانواده وی باید لباس مناسب برای وی بیاورند تا با تعویض لباس در مقر انتظامی و اخذ تعهد آزاد شود."

فارس همچنین گزارش می‌دهد فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی مبنی بر موارد قانونی مورد استناد ناجا در برخورد با مدل موی پسرها گفت: "انضباط اجتماعی در قانون به صراحت وظیفه پاسداری از هنجارها را به پلیس واگذار کرده است و علاوه بر آن برخی از مدل موهای سر پسرها که برگرفته از انحرافات است،‌ تشویش اذهان عمومی است."

روزنامه اعتماد نیز امروز در گزارشی از قول رادان آورده است که تعداد ماموران پلیس به کار گرفته شده در طرح امنیت اجتماعی "از اول مردادماه دو برابر می شود". این روزنامه می‌افزاید "در حالی که نیروهای گشت ارشاد از آغاز تابستان در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها مستقر شده‌اند، رادان از اضافه شدن مکان‌های جدید و استقرار ماموران بیشتر در این اماکن خبر داد. به گفته وی از اول مرداد گشت‌های ارشاد چند برابر می شود و تمام معابر و خیابان های تهران و نیز پارک‌ها و تفرجگاه‌ها تحت پوشش نیروهای گشت قرار می گیرند."

به گزارش فارس رادان درباره نتایج اجرای این طرح تاکنون گفته است "با اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی احساس امنیت در مردم به صورت معناداری بالا رفته است که این موضوع را می‌توان از تماس‌های اخذ شده مردم با صدا و سیما و نظرسنجی‌هایی که توسط خودمان انجام شده است، به دست آورد."

برپایه گزارش فارس رادان در پاسخ به پرسشی درباره صدور 20 حکم اعدام برای افراد دستگیر شده در طرح امنیت اجتماعی و صدور کیفر خواست اعدام برای 15 نفر دیگر که از سوی جمشیدی سخنگوی قوه قضاییه اعلام شد، گفت: "خبر مجازات اعدام برای این افراد علاوه بر خوشحالی افرادی که از سوی آنها مورد آزار و اذیت واقع شده بودند، برای من نیز به عنوان مجری کار بسیار خوشحال کننده بود و امیدوارم مجازات آن‌ها درس عبرت‌ باشد".

نظرهای خوانندگان

aghaye radan , bargard boro be nirouye entezamie khorasan , adame por sar o sedayi hasti , ziad doost dari matrah beshi , adam bayad zarfiyyate yek maghame jadid ro dashte bashe , tehran baraye to ziade , bargard boro mashhad , zemnan dowreye in barkhord haye tond be sar reside , behtare cheshmatoono baz konin va be dowr o baretoon ham negah konin , khodetoono kamtar gool bezanin aghayoon.

-- Hossain ، Jul 15, 2007

ببخشيد!
آن دسته از مسؤولين حراست دانشگاه ها که به عمل شريف تجاوز به دختران دانشجو مشغول هستند هم از نظر شما در اين دسته بندی اراذل و اوباش قرار مي گيرند؟؟؟

-- يک گمراه بد حجاب! ، Jul 15, 2007

کسی که از اعدام دیگری خوشحال می شود، بیمار روانی است و باید تحت معالجه قرار بگیرد. شرمتان باد!

-- بدون نام ، Jul 15, 2007

بعضی وقتها این احساس بهم دست میده در کابوسم یا در حالت اغما یا در سیاره دیگری در میان موجودات ناشناخته ام........

-- astyak ، Jul 15, 2007

يکی نيست به اين ابله بگه کجا قانون نوشته به جرم "رذل" بودن ميشه اراذل رو کشت. اگه اينجور باشه که شما قبل از بقيه بايد برين اون دنيا. اگر اونها جرم ديگه مرتکب شدن چرا اون رو نميگين؟! يک موقع فکر ميکرديم اينا که ميگفتند يک هو يک گزمه از يکی خوشش نمياد ميگيره طرف رو ميکشه قصه است؟!

-- kayvan ، Jul 15, 2007

گر هم گله ای هست دگر حوصله ای نیست

-- محمد/ ، Jul 15, 2007

انان که از مرگ مردمان خشنود میشوند ابلهانی بی مقدارند ای لکه ننگ که باری از ستاره بر دوش داری ... چون فرومایگان بی مقدار به درک واصل خواهی شد

-- saeed ، Jul 15, 2007

چه قدر جالب چه بر خورد جالب خواهد شد.

-- حامد ، Jul 15, 2007

خیلی متاسفیم برای این سردار جاه طلب !!

-- میثم پرهام ، Jul 15, 2007

در دوران تاريكي زندگي مي كنيم ...

-- ظلمت ، Jul 15, 2007

man nemidoonam in mojoodate razl che az joone mardome iran mikhan. Mesle BAKHTAK oftadan rooye in mamlekat. Yeki dar in donya peyda nemishe be ma bege chetori az shareshoon mitoonim rahat beshim?

-- Jila ، Jul 15, 2007

"با اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی احساس امنیت در مردم به صورت معناداری بالا رفته است" مثلا من وقتی از کنار هر مدل پلیسی رد می شم، بی اختیار شروع می کنم زیر لبی فحش دادن!!

-- ضیا ، Jul 15, 2007

من فقط می خواستکم رکیک ترین فحشها را نثار پدر خودم کنم

-- salman soheyli ، Jul 15, 2007

اي من يه روز ببينم اين سايت فيلتر شده!
مي​خندم، آي مي​خندم...

-- sara_kalak ، Jul 15, 2007

چه جالب ! ایشون تنهایی به این نتیجه رسیدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

-- جیبس ، Jul 15, 2007

...
از خوردن خون ارضا ...مي‌شود!

-- شايا ، Jul 16, 2007

mikhastam beporsam ke az key bayad yek vajab rish bezarim ke age nazarim dastgir mishim?

-- reza ، Jul 16, 2007

راستی سعید عسگر هم که اقدام به آدمکشی میکنه و الان آزاده جزو اراذل به حساب نمیاد؟
خودتی آقای رادان!

-- بدون نام ، Jul 16, 2007

چه شرم آور است برای یك ایرانی كه در مرگ دیگران خشنودی میجوید، حتی اگر فرض را بر لزوم آن میگذاشتیم (كه نیست)·

-- سنجابی ، Jul 16, 2007

jenabe sardar, shoma 400-500 sal az baghiye donya aghabtarid. Ino yek pasdare sabegh be shoma mige.

-- mamal_8 ، Jul 16, 2007

حمهوری اسلامی محتضری را مانند است که در لحظات آخر به هر دستاویزی چنگ می اندازد مگر نجات یابد.نجات ناممکن است .جمهوری اسلامی محکوم به نابودی است.

-- پریش ، Jul 16, 2007

رادان ...

-- بدون نام ، Jul 16, 2007

باید به این مامور دهشت افکن در میان مردم گفت:
به قول مرحوم ناپلئون: آنچه تمامی ندارد خریت است.

-- فرهاد ، Jul 16, 2007

دوستان از تاریکی شب نهراسید که شب رفتنی است.آقایان با این طرح ها سعی دارند تا هر صدای مخالفی را خفه کنند مشکل نه لباس خانمها ونه موی آقایون است. انها با جوانان ایران زمین مشکل دارند وآنها را دشمن خود میپندارند چرا که این طرز رفتار را با فحش به ارزشهای فاشیستی اسلامی خود در تضاد می بینند
mohamad az tehran

-- محمد ، Jul 16, 2007

غمي نيست صدام هم يك روزي از اعدام مخالفنش و مردمش خوشحال مي شد وديديم تاريخ با او چه كرد منتظر مي مانيم اقاي رادان باش تا صبح دولتت بدمد

-- بدون نام ، Jul 16, 2007

...

بااميد به روزي كه عدالت واقعي در اين سرزمين نفرين شده پياده شود

-- reza ، Jul 16, 2007

شما فكر ميكنيد اول بهشون تجاوز ميكنن بعد ميكشن يا اينكه كفران نعمت ميكنن؟
اي كاش ما هم يك اراذل بوديم

-- davar ، Jul 16, 2007

خيلي بدبختيم كه مملكت دست ايناست

-- بدون نام ، Jul 16, 2007

radan jan hameh mesle to fekr nemikonan va nemiposhan,say kon inro befahmi?ba mardom nemisheh jangid.hasan az dubai

-- hasan ، Jul 16, 2007

سر و سنگ ( پروین اعتصامی)
نهان کرد دیوانه در جیب سنگی
یکی را به سر کوفت روزی به معبر
شد از رنج رنجور از درد نالان
بپیچید و گردید چون مار چنبر
دویدند جمعی پی دادخواهی
دریدند دیوانه را جامه در بر
کشیدند و بردندشان سوی قاضی
که این یک ستمدیده بود ان ستمگر
ز دیوانه و قصه سر شکستن
بسی یاوه گفتند هر یک به محضر
بگفتند همان سنگ بر سر زنیدش
جز این نیست بدکار را مزد و کیفر
بخندید دیوانه زان دیو رایی
که نفرین برین قاضی و حکم و دفتر
کسی می زند لاف بسیار دانی
که دارد سری از سر من تهی تر
گر اینند با عقل و رایان گیتی
ز دیوانگانش چه امید دیگر؟
نشستند و تدبیر کردند با هم
که کوبند با سنگ دیوانه را سر!!!

-- بدون نام ، Jul 16, 2007

والله به نظر من که فيلم برخورد نيروي انتظامي را با به اصطلاح اراذل و اوباش ديده ام، ماموران سياه پوش و نقابدار بيشتر به اراذل شبيه بودند و کارشان مثل اوباش بود تا مردان بدبختي که از دست آنها کتک مي خوردند. ديگر اينکه چگونه است که نيروي انتظامي يک دفعه بعد از چند سال ياد اراذل افتاده؟ تا حالا چه مي کرده؟ اصلا اين اراذل چگونه به وجود آمده اند؟ مگر جز اين است که اينها محصول سالها ضعف مديريت جمهوري اسلامي اند؟آيا با اعدام آنها مشکل به شکل ريشه اي حل مي شود؟آيا اين اعدامها پاک کردن صورت مسئله نيست؟
با سپاس

-- حمید ، Jul 16, 2007

جناب سردار بفرمایند که دادگاه این افراد به قول شما اراذل کی برگزار شد؟ آیا متهمین فرصت دفاع از خود را داشتند؟ آیا حق درخواست تجدیدنظر برایشان وجود دارد؟
آیا صدور حکم اعدام به این سادگی است و آیا در ناجمهوری غیراسلامی جان مردم این قدر بی ارزش است؟
شرمتان باد که اعتبار اسلام را خدشه دار کردید.

-- یک ایرانی ، Jul 16, 2007

جلوی ضرر را هر کجا بگیرید منفعت است. چه کسی از کشتن کسانی که نا امنی را در جامعه دامن میزنند ناراحت میشود؟ آیا سزای قتل و تجاوز چیزی غیر از اعدام است؟ گیرم که کسانی منجمله نیروهای انتظامی مستحق اعدام باشند، باز هم مقابله با شرارت سزاست. آیا شما در ایران زندگی نمیکنید که از این نا امنی ها آسوده اید؟

-- حمید رضا ، Jul 16, 2007

ادامه:
من بعضی از افراد نیروی انتظامی را دیده ام که رفتارشان با مردم بسیار زشت است و مستحق شدیدترین مجازات ها (بعنوان نیروی انتظامی) هستند، ولی این اصل قضیه را خدشه دار نمیکند که باید با اراذل مقابله کرد. خانم پروین اعتصامی که من به ایشان بسیار ارادت دارم حواسشان نبوده که یا دیوانه را باید ببندند یا سرش را بکوبند، آخر مردم را چه گناه که دیوانه را تحمل کنند.
درمورد سر و وضع و لباس هم نظر من این است که هر چیزی حدی دارد. اگر از شما بپرسند تا چه حد آزادی لباس مجاز است آیا شمامیگویید تا برهنگی کامل؟ این در کشورهای غربی هم که میعادگاه شما هستند مجاز نیست. ولی حد مرز آن را عرف جامعه تعیین میکند و این انحراف از عرف است که باید به نظر گذاشته شود. همچنانکه در مثلاً هلند پوشیدن چادر یا روبند مجاز نیست.

-- حمید رضا ، Jul 16, 2007

مشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید من هم از جمع آوری ارازل و اوباش خوشحال شدم ولی نه به آن شکل که جمعشان کردند و نه به این شکل که مجازاتشان(اعدام) میکنند جناب سردار ، هیچ اندیشیده ای که این نا هنجاریها از کجا سرچشمه گرفته و دلیل به وجود آمدنش چیست ؟

-- امیری ، Jul 16, 2007

عرف اگر عرفه خودش از خودش محافظت می کنه و الا کی اعیین می کنه عرف الان ایران پوشوندن مست؟ من که می بینم اکثریت لااقل در تهران نمی خوان و الا نیاز به برخورد به این گستردگی نبود. به علاوه عدم تبعیض جنسی یعنی هیچ عرفی حق نداره بر اساس جنس نژاد یا مذهب برای هرکس شرایط متفاوتی تعیین کنه. اگز عرف چادره مردها هم باید برن زیر چادر. این حرف که عرف ما برای زن و مرد تفاوت قائله مثل اینه که بگب عرف آمریکا هم بین سیاه و سفید تفاوت قائله پس بیایم قانون متفاوتی براشون اعمال کنیم! این عرف هم شده ابزار توجیه دیکتاتوری

-- دن سیفون ، Jul 16, 2007

سردار رادان!

نمي دانم... شايد من اشكال پيدا كرده ام...
اما مي خواهم بداني كه حتا از خبر اعدام اراذل و اوباشي مثل تو هم شاد نخواهم شد!!

شهريار

-- Shahriyar ، Jul 16, 2007

اقای رادان .. مثل شما مثل ضحاک است که از نوشیدن خون جوانان ما زندید...
دل قوی دار سحر نزدیک است

-- لیلا ، Jul 16, 2007

چرا آقای رادان از اعدام همکارانش خشنود میشود؟

-- حامد ، Jul 16, 2007

جماعتی که نظر را حرام می گويند....... نظر حرام بکردند و خون خلق حلال

-- ميثم ، Jul 16, 2007

من از شنیدن این خبر ها بسیار خوشحالم.برای اینکه این ماهیت واقعی حکومت ایران است و مطمئن هستم هرچه عریان تر نمایان گردد به زوال و فروپاشی خود کمک شایانی خواهد کرد.

-- saeedi ، Jul 16, 2007

والله ما که تو این چند وقت اینقد که نیروی انتظامی برای خودمون و خانوادمون نا امنی ایجاد کرده اراذل و اوباش نکردن!

-- مهدی ، Jul 18, 2007

از بین چند هزار نفر از اراذل و اوباش که بجرم بر هم زدن امنیت عمومی دستگیر شدند 20 نفر که مرتکب قتل و تجاوز شده اند اعدام میشوند. اینها با هر عنوان دیگری هم دستگیر میشدند باز هم باید اعدام میشدند. آیا این یعنی کشتن جوانان این کشور؟ تفاوت زیادی است بین یک نفر که با دوستش دعوا میکند و او را با کارد میکشد با کسی که همه مردم را تهدید میکند بگونه ای که شما نمیدانید وقتی خانواده شما از خانه بیرون میروند چه کسی جلوی جلوی آنها سبز میشود و مزاحم آنها میشود. بنظر من برای حفظ آرامش و امنیت عمومی برخوردهای خیلی خشن تری لازم است.

-- حمید رضا ، Jul 18, 2007

در اینکه باید با اراذل و اوباش برخورد بشه شکی نیست! اما در زمانی که در تمام دنیا اعدام های خود را به مجازات های جایگزین تغییر می دهد ما اینجا فله ای اعدام می کنیم. اونم بدون اینکه اجازه بدیم مجرم وکیل بگیره!
از اینها که بگذریم رادان جنبه ی پستشو نداره انصافا!
کاش می تونستن نسل سومی های اجتماع رو جوی با پوشش و مزایایش (اگر داره) آشنا کنند که خبری از باتوم نباشه! ما که انقلاب نکردیم؟؟!!! پدرانمون یه گهی خوردن! به خودشون مربوطه می تونن تا تو گور کفن دور خودشون بپیچن. به من و امثال من چه که توی قرن 21 ام باید به خاطر نوع پوششمون از پلیس کتک بخوریم؟ من نمیگم برهنگی که شاکی نشید ( اگر به من بود اونم جزو حریم شخصی می دونستم) ولی اینکه موی یه خانم دیده نشه که آقایون وسوسه نشن میدونید یعنی چی؟ بربریت! اون آقایونی که اینه طرز فکرشون برن یه فکری برای مشکل روحی روانیه خودشون بکنن!

-- بهزاد ، Jul 23, 2007

صدام اعدام . اینها(اراذل و اوباش) هم اعدام!!!

-- دانشجوی گمنام ، Jul 23, 2007

آيا واقعا مردم خواهان يك چنين برخوردي با فرزندان خود بوده اند ؟
آيا طرح امنيت اجتماعي تنها براي ايجاد و ارتقا سطح امنيت اجتماعي اجرا مي شود يا اهداف ديگري چون ايجاد واهمه و تشويش اذهان عمومي مد نظر است كه بعنوان مثال پس از جيره بندي بنزين مردم از ترس ، اعتراض نكنند !!!
حالم بهم مي خورد از مردمي كه از مرگ ديگران شاد مي شوند، بايد از جناب آقاي رادان پرسيد كه اگر اين اتفاق براي يكي از اعضاي خانواده يا بستگان درجه يك يا دو خودتان ميافتاد بازهم ابراز خرسندي مي نموديد ؟ يا اينكه آنان از قاعده مستثنا هستند؟ !

-- mehdi ، Jul 24, 2007

اینقدر از رادان بد نگوئید شاید از طرف آمریکا مامور ناراضی کردن مردم باشد بگذریم در سیاست یک چیز حتمی است و آن سقوط است همچنانکه در زندگی مرگ حتمی است هیتلر هم میخواست رایش هزارساله را اما کو در مورد حضرات می بینید که یکی یکی عازم بیمارستان ومنتظر مرگ هستند جانشیناننشان مطمئنا از پس جوانان تحصیل کرده وناراضی بر نمی آیند از ناپلئون که بالاتر نیستن او نه برای اینکه دنیا بر علیه اش متفق شده بود جنگ را باخت بلکه باخت چون جوانی در فرانسه نبود که از او دفاع کند؛ شاگردی از شاگردان کمفسیوس از او سؤال کرد یک حکومت باید چکار کند که مدت زیادی دوام آورد گفت 3 کار

1. ابزار جنگی برای دفاع از خود ومردمش مهیا کند
2. آسایش ؛ رفاه؛کار برای همه فراهم کند
3. اعتماد مردمش را از دست ندهد

شاگرد دوباره سؤال کرد شاید آن حکومت نتواند در آن واحد هر سه را مهیا کند آنوقت چه کنفسیوس گفت ابزار جنگی نمی خواهد دوباره شاگرد سؤال کرد باز هم شاید نتواند آن دو دیگر را در آن واحد مهیا کند و آنوقت چه وکنفسیوس گفت آسایش رفاه هم نیازی نیست اما یک حکومت به هیچوجه نمیتواند اعتماد مردمش را از دست بدهد در اینصورت سقوط حتمی است حال تو بخوان حدیث مفصل از این مجمل

-- مازیار ، Jul 25, 2007

ماشاالله به بروبچه های نیروی انتظامی و قوه قضائیه . دستشان درد نکند،خسته نباشند .

-- رضا ، Jul 25, 2007

سردار یک شبه! نقش شمر و حارث را در صحراي كربلا اجرا مي كنيد. بزودي به ديدار همان كساني خواهي رفت كه از مرگ آنان خوشحال شدي . واقعا با چه روئي با آنها طرف مي شوي ؟ احمدي نژاد تو هم بدان كه هميشه رئيس جمهور نيستي تا محافظ خود و خانواده داشته باشي . بزودي زود بايد به ميان اين مردم بازميگردي . فكر آن روز را بكن .

-- بدون نام ، فعلا ، Jul 29, 2007

آقاي رادان آيا سعيد مرتضوي كه به شكل وحشيانه اي خانم زهرا كاظمي را كشت جز اراذل و اوباش ميداني يا نه ؟

-- بدون نام ، Jul 29, 2007

araazel v ovbaash nirooyeh entezami hastand ke asaayesh raa az mardom salb karde-and.
adam bayad heyvan bashe ke az edam-e digari khosh haal beshe. z

-- farrokh ، Jul 29, 2007

والله اگر علی بود از بوی تعفن شما دق میکرد!

-- حسن ، Jul 29, 2007

از ماست که بر ماست!!!!!!!

-- داریوش کبیر ، Aug 2, 2007

kheili bahal bood kasani ke migan aedame arazel bad bood bi namoosan chon hazeran arazel be namooseshoon tajavoz kone va hichi nagan be in migan democrasy nang bar in democrasye gharbi va motahafen

-- nima ، Aug 3, 2007

edame arazel va obash va motejavezin be navamise mardom motabeghe hoghoghe sahhrvandi va ensanist kasani ke migooid tajavoz jorm nis inshalah garibane arazel garibane namoose shoma ro begiran ke befahmi cheghad sakht va talkhe va edame arazel che lezati dare bachehaye nirooye entezami khaste nabashid khoda ghovat

-- milad ، Aug 3, 2007

ahsant bar shoma tarhe besyar jalebi bood

-- misagh ، Aug 3, 2007

به نظر من ایشان مشکلات شدید روحی و روانی دارند باید هر سریع تر به تیمارستان منتقل شوند!!!

-- سعید ، Aug 17, 2007

aya kasi mokhalefe mojazat shodane arazel
o obashe? vali nokte injast ke tarife arazel
o obash chist.va aya kheyli azin afrad adelane mohakeme mishavand.akhar ta key bayad man va amsale man ke kharej az keshvar zendegi mikonim sharmandeye harfaye raise jomohori va baghiye nadanane be estelah masool bashim?rahe bargasht ham ke nadarim .ba mojazate edam ham mokhalefim .aghaye radan kash bood faghat yek lahze az an 4divariye iran biroon miamadi ta bebini cheghadr tanhayii!

-- Sasan ، May 4, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)