تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

اطلاعیه سفارت ترکیه درباره علیرضا عسگری

سفارت ترکیه در ایران با انتشار اطلاعیه‌ای مطبوعاتی درباره‌ علی عسگری، معاون وزیر دفاع سابق که در ترکیه مفقود شده، توضیحاتی را ارائه داد.

در متن این اطلاعیه که به خبرگزاری دانشجویان ایران فکس شده، آمده است: "جناب آقای عبدالله گل، وزیر خارجه جمهوری ترکیه و نیز سخنگوی وزارت امور خارجه‌ جمهوری ترکیه هفته گذشته درخصوص آقای عسگری، تبعه جمهوری اسلامی ایران مطالب جامعی را بیان نمودند. با این وجود مشاهده می‌گردد درج اخبار و تفاسیر مبتنی بر اطلاعات بی اساس درخصوص آقای عسگری در مطبوعات بین‌المللی ادامه دارد.


استانبول

این اخبار و تفاسیری که ماهیتا بر مبنای گمانه زنی‌ها منتشر می‌شوند حاوی بعضی مطالب غیر واقعی و اطلاعات گمراه کننده نیز می باشند.

بلافاصله پس از اعلام موضوع به مقامات ترکیه، طی همکاری نزدیک با مقامات ایرانی و با جدیت فعالیت‌های مربوط به تحقیق و پیگیری موضوع آغاز گردید.

دولت جمهوری ترکیه با استفاده از کلیه واحدهای اطلاعاتی و امنیتی، تمام تلاش خود را جهت روشن نمودن موضوع به کار بسته است.

کلیه اطلاعات به دست آمده درخصوص آقای عسگری در ترکیه به اطلاع مقامات ایرانی رسیده و همکاری در زمینه تبادل اطلاعات بعد از این نیز ادامه خواهد یافت و فعالیت‌های مربوط به پیگیری موضوع با هماهنگی طرف ایرانی ادامه دارد".

پیش از این روزنامه‌های غربی و اسراییلی از "همکاری" علیرضا عسگری با سازمان‌های جاسوسی گزارش داده بودند.

واشنگتن پست نوشته بود که عسگری به دلخواه خود با سرویس‌های امنیتی غرب "همکاری" می‌کند و ساندی تایمز هم به نقل از "منابع آگاه" گزارش داده بود که علیرضا عسگری مدت‌ها پیش از این برای غرب "جاسوسی" می‌کرده و هنگامی که ظن آن رفت وزارت اطلاعات ایران به وی مشکوک شده است با کمک سرویس‌های امنیتی غرب ترتیبات فرار معاون پیشین وزارت دفاع ایران فراهم شد.

گفته می‌شود علیرضا عسگری در استانبول مفقود شده است.

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران، احتمال ربوده شدن علیرضا عسگری به دست سازمان‌های اطلاعاتی خارجی را مردود ندانسته بود.

از سوی دیگر بنا بر گزارش خبر گزاری فارس دو همسر علیرضا عسگری به نام‌های زیبا احمدی و عبدالله‌پور با حضور درسفارت ترکیه ، این کشور را مسئول مفقود شدن همسرشان دانستند.

زیبا احمدی به خبرنگاران گفت: "هفته گذشته در سفارت ترکیه حضور یافتیم و به مسئولین سفارت گفتیم که باید تا یک هفته دیگر از سرنوشت آقای عسگری اطلاعاتی در اختیار ما قرار دهید؛ اما امروز خبری نداشتند و گفتند که سفیر به ترکیه سفر کرده است".

زیبا احمدی دولت ترکیه را متهم کرد که در مفقود شدن همسرش دست داشته است و اظهار داشت: "نیروهای امنیتی ترکیه همسرم را به دست اسراییل سپرده‌اند و من تعجب می‌کنم که کشور ترکیه که کشوری مسلمان است چگونه باید جولانگاه آمریکا و اسراییل باشد".

عبدالله پور همسر اول عسگری نیز که در سفارت ترکیه حضور یافته بود به خبرنگاران گفت: "دولت، وزارت امور خارجه و سپاه پیگیر وضعیت آقای عسگری هستند".

برپایه گزارش فارس، علیرضا عسگری، معاون سابق وزیر دفاع، دو سال پیش بازنشسته شده و به تجارت زیتون و روغن زیتون در سوریه مشغول بود . فارس می‌افزاید عسگری در تاریخ 16 آذر 85 (7 دسامبر) از دمشق وارد هتل جیران استانبول ترکیه شد و دو روز بعد 18 آذر (9 دسامبر) مفقود شد.

Share

نظرهای خوانندگان

زمانه در ایران فیلتر شد. مبارک باشد این عیدی جمهوری اسلامی به شما

-- علی ، Mar 20, 2007

احتمالا از دست دو تا زنها فرار كرده! از قديم گفتن كه مرد دو زنه شب تو مسجد مي خوابه! يه جوري اين دو تا خانم رو از ايران خارج كنيد، عسگري حتما پيداش ميشه!

-- seyed ، Mar 21, 2007

جايي كه بايد ميرفت رفته ديگه هم بر نميگردد

-- دوست ، Aug 30, 2007

من از نزديكان عسگري هستم و تبعه شدن ايشان را نقض و خواستار پيگيري مسئله ايشان از مقامات هستم.

-- بدون نام ، Feb 17, 2008

Thank for making this valuable information available to the public.a

-- Martin ، Nov 8, 2008

Thank for making this valuable information available to the public.u

-- Melissa ، Nov 13, 2008

Nice post. I\'ll return.

-- Hannes ، Nov 16, 2008

Great Site - really useful information!t

-- Dan ، Nov 28, 2008

I have your site for its useful and funny content and simple design.

-- Dan ، Nov 28, 2008

Excellent web site I will be visiting often

-- jammarlibre ، Dec 1, 2008

You have built a good websiteu

-- jammarlibre ، Dec 1, 2008

It\'s a great and valuable site!

-- judy ، Dec 15, 2008

مگر میشود که یک معاون وزارت دفاع در ترکیه گم شود مگر بچه بوده است...یا به میل خود رفته است که همین طور است یا از بین رفته است به اصطلاح مامور سوخته بوده است

-- علی ، Mar 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)