تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
عکس‌های مانسا یووان در خانه هنرمندان ایران

«پیدا و پنهان افغانستان» در خانه هنرمندان ایران

ساغر رفیعی


اولین نمایشگاه مانسا یووان در ایران با عنوان «پیدا و پنهان افغانستان» روز 24 فروردین، ساعت 17، در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه 38 عکس سیاه و سفید و رنگی در اندازه 40×60 و 70×110 درباره مسائل اجتماعی افغانستان به نمایش در می‌آید.

مانسا یووان عکاس اهل اسلوونی است که در سال 1981 به دنیا آمد. او از سال 2000، پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه عکاسی اسلوونی، به عنوان عکاس آزاد کار خود را شروع کرد. او اخیراً همکاری‌اش را با «دلو» بزرگ‌ترین روزنامه اسلوونی آغاز کرده است. علاوه بر آن با هفته‌نامه زنان «جانا» هم کار می‌کند.

او که به عنوان عکاس خبری برگزیده اسلووانی در سال های 2006، 2007 و 2008 شناخته شده است، تا کنون مجموعه‌هایی از ونزوئلا، افغانستان، ایران، پاکستان، نپال، کامبوج، تایلند، هند، آمریکا، صربستان و کشورهای اروپایی را در نشریاتی مانند تایمز، ساندی تایمز، گاردین و شیکاگو تریبون منتشر کرده است.


او در سال های 2005 و 2006 به خاطر عکس‌هایش از افغانستان، توسط انجمن روزنامه‌نگاران اسلوونی مورد تقدیر قرار گرفته است.

در سال 2004، او از میان صد کاندیدا به عنوان یکی از 15 عکاس اول کارگاه آموزشی که توسط «آلتموس» و «آژانس عکاسی 7» برای عکاسان خبری جوان شرق اروپا برگزار شده بود، انتخاب شد.

یووان عضو انجمن بین‌المللی عکاسان خبری (اسپاتنیک فوتوز) بوده و که پروژه «در خط مرزی» او جایزه «سازمان فرهنگی اروپا» را از آن خود کرده است. این عکاس هفت نمایشگاه فردی و بیش از 20 نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از اسلوونی داشته است.

نمایشگاه «پیدا و پنهان افغانستان» تا روز پنجشنبه 29 فروردین، هر روز از ساعت 14 تا 20 در تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران برای بازدید علاقه‌مندان گشوده است.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)