تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

فوتبال ایران در یک‌چهارم نهایی حریف کره شد

فرنگیس محبی

مجله ورزشی زمانه را «اینجا» بشنوید.


تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک‌چهارم نهائی جام قهرمانی ملت‌های آسیا روز یکشنبه در برابر کره جنوبی می‌ایستد. چهارشنبه شب تیم ایران در آخرین مسابقه خود در گروه سه، تیم مالزی را با نتیجه دو بر صفر شکست داد و با هفت امتیازصدرنشین گروه خود شد. ایران در دو مسابقه قبلی خود ازبکستان را با نتیجه دو بر یک برده و با چین دو بر دو مساوی کرده بود. در دیگر دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهائی ژاپن با استرالیا، عراق با ویت‌نام و عربستان سعودی با ازبکستان روبرو خواهند شد.

دیدار ایران با مالزی، یکی از میزبانان مسابقات جام ملت‌های آسیا، در حالی انجام شد که مالزی در دو مسابقه قبلی خود در مقابل چین و ازبکستان 10 گل خورده و تنها یک گل به ثمر رسانده بود و ایران می‌بایستی با پیروزی پرگلی از زمین بیرون می‌آمد تا بتواند در صورت پیروزی چین بر ازبکستان، صدر نشین گروه شود. اما پیروزی ایران بر مالزی، با این که در بیش از 65 درصد زمان بازی توپ در اختیار بازیکنان ایران بود، تنها با دو گل جوادنکونام در دقیقه 29 از روی نقطه پنالتی و آندرانیک تیموریان در دقیقه 79 حاصل شد و بارها تلاش بازیکنان ایران در مقابل گل مالزی ناکام ماند. گفتنی است که ایران در این مسابقه بیش از 15 بخت بسیار خوب گلزنی را هدر داد. با این همه پیروزی 3 بر صفر ازبکستان بر چین، صدر نشینی ایران در گروه خود و مقابله با کره جنوبی تیم دوم گروه چهار را تضمین کرد.

کره جنوبی یکی از قدرت‌های بزرگ فوتبال آسیا است که در جام جهانی 2002 به مرحله نیمه نهائی رسید. اما در این دوره از یازی‌های قهرمانی آسیا با تمام توانائی‌های خود ظاهر نشده حتی در مسابقات انتخابی جام ملت‌ها که با ایران همگروه بود نتوانست گوشه‌ای از کیفیت فوتبال مقتدر خود را به نمایش بگذارد. از این رو احتمال این که ایران بتواند در نیمه نهائی این رقابت‌ها حضور پیدا کند کم نیست. اما در هرحال توپ گرد است و فوتبال قابل پیش‌بینی نیست.

در مجله ورزشی این هفته رادیو زمانه، فرنگیس محبی با جهانگیر کوثری روزنامه نگار و کارشناس فوتبال در تهران در باره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران و شانس قهرمانی ایران در آسیا پس از 31 سال گفتگو می‌کند. آقای کوثری می‌گوید با این‌که تیم ایران تاکتیک و برنامه فنی مشخصی ندارد، از آنجائیکه تیم‌های دیگری که در این تورنمنت شرکت دارند به‌جز عربستان سعودی و ژاپن هیچ‌یک در سطح آمادگی مطلوب نیستند، احتمال رسیدن ایران به مرحله نهائی وجود دارد.

دیگر برنامه‌ها و مطالب ورزشی زمانه

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

از شما متشکریم
من اولین بارم است

-- علیر ظا قاسمی ، Aug 16, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)