تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جلال طالبی: «با این برنامه‌ریزی انتظار بیشتری از تیم امید نمی‌رفت»

فرنگیس محبی

مجله ورزشی این هفته را «اینجا» بشنوید.

تیم فوتبال امید ایران در مسابقات انتخابی بازی های المپیک 2008 پکن در مقابل استرالیا شکست خورد و بخت راهیابی به المپیک را به احتمال بسیار زیاد از دست داد. این مسابقه که در شهر آدلاید استرالیا برگزار شد و پنجمین مسابقه ایران در راه المپیک بود با نتیجه 3 بر1 به نفع استرالیا به پایان رسید.


جلال طالبی

در حال حاضر ایران با 5 امتیاز در گروه خود پس از عربستان با 9 و استرالیا با 8 امتیاز در ردیف سوم ایستاده و اردن با 2 امتیاز تیم چهارم گروه است. بدین ترتیب بخت ایران برای سفر به پکن به حداقل ممکن رسید و به نتیجه دیدار سایر تیم‌ها کشیده شد که به احتمال زیاد به نفع ایران نخواهد بود. تیم فوتبال امید ایران آخرین بار 32 سال پیش در مونترآل نماینده ایران در المپیک بود و اکنون برای راهیابی مجدد به بزرگ‌ترین گردهم‌آئی ورزشکاران جهان باید 4 سال دیگر صبر کند.

در مجله ورزشی این هفته رادیو زمانه، جلال طالبی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران، که در جام جهانی 1998 فرانسه تیم ایران را رهبری می‌کرد، در گفتگو با فرنگیس محبی می‌گوید با برنامه‌ریزی ضعیف در فوتبال ایران، تیم امید ایران با وجود تلاش زیاد بازیکنانش نتیجه بهتری نمی‌توانست بگیرد.

اما برخلاف این ناکامی در فوتبال، تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان آسیا شد. در بیستمین دوره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که در بیشکک پایتخت قرقیزستان با شرکت تیم‌های ملی 15 کشور برگزار شد، تیم ملی ایران به 3 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز و مجموعا با 64 امتیاز به مقام قهرمانی رسید. پس از ایران تیم‌های قرقیزستان و چین دوم و سوم شدند.

کشتی گیران طلائی ایران در این دوره از مسابقات، حمید سوریان در وزن 55 کیلوگرم، سامان طهماسبی در وزن 84 کیلوگرم و قاسم رضائی در 96 کیلوگرم بودند. فرنگی کاران ایران، آخرین بار در سال 2003 در دهلی نو با کسب یک مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز قهرمان آسیا شده بودند. پیروزی کشتی‌گیران ایران در آسیا موضوع گزارش دیگر مجله ورزشی این هفته است.

گزارش‌های بین‌المللی مجله ورزشی مربوط به موفقیت بی‌سابقه لوئیس همیلتون راننده انگلیسی در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک و پیروزی‌های پیاپی رافائل نادال نایب قهرمان اسپانیائی و شکست‌های متوالی راجر فدرر قهرمان سوئیسی تنیس مردان جهان است.

دیگر برنامه‌ها و مطالب ورزشی زمانه

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)