تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جشن نوروز؛ فرصتی برای کمک به بیماران ایدز

محمد تاج دولتی
tajdolati@gmail.com

این گزارش را از «اینجا» بشنوید.

نسل دوم مهاجران ایرانی گاه دست به ابتکارها و رفتارهایی می‌زنند که جز تحسین نمی‌شود واکنشی در برابر آنها نشان داد. گروهی از نوجوانان ایرانی ـ کانادایی دبیرستان‌های منطقه‌ی یورک، در شمال شهر تورنتو، جشن نوروزی امسال خود را بهانه‌ای کردند تا دست یاری به سوی بیماران ایدز در آفریقا دراز کنند و کلام پر معنی سعدی: بنی آدم اعضای یکدیگرند را در عمل به اجرا درآورند.



برنامه‌ی جشن نوروزی دانش آموزان دبیرستان‌های منطقه‌ی یورک، با هدف جمع‌آوری کمک‌های مالی برای بیماران ایدز در آفریقا، روز سه‌شنبه ۲۷ مارس با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از ایرانیان و همچنین مقامات آموزش و پرورش منطقه‌ی یورک، با عنوان «از ایران به آفریقا، از مسیر کانادا» برگزار شد.





در این مراسم که با هنرنمایی گروهی از دانش‌آموزان برگزار شد، به پنج نفر از دانش‌آموزان مستعد و پرتلاش در فعالیت‌های فوق برنامه تقدیرنامه‌هایی از سوی گروه حمایت از نوجوانان ایرانی ـ کانادایی اهدا شد.



نسرین جوانفر، مشاور و رابط اداره‌ی آموزش و پرورش با جامعه‌ی ایرانیان و مدیر این برنامه، مریم نصیرپور و اردوان عسگری، مجریان جشن نوروزی، در گفت‌وگویی با زمانه در باره‌ی پیشینه و هدف‌های این برنامه توضیحاتی دادند که در «اینجا» می‌شنوید.



Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)