تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

هالی‌فیلد چشم به عنوانی دیگر در سنگین وزن دارد

امیر مجیری


عکس از: NNDB

هالی‌فیلد ۴۴ ساله می‌خواهد اثبات کند که هنوز وزنه‌ای درعالم بوکس به حساب می‌آید. کمتراز سه‌ سال پیش بود که دست اندرکاران بوکس نیویورک جواز بوکس وی را به خاطر پایین بودن سطح کیفی و کارکرد ضعیف او درعرصه بوکس فاقد ارزش و اعتبار لازم اعلام کردند. اما «اواندر هالی‌فیلد» می‌خواهد کاری باز هم بیشتر از «پنج دوره قهرمانی سنگین وزن» انجام دهد.

هالی‌فیلد، که در کنفرانسی مطبوعاتی در رستورانی واقع در مانهاتان شرکت کرده‌ بود، گفت: «می‌خواهم دوباره قهرمان بی‌چون و چرای بوکس سنگین وزن باشم».

او که بازگشت مجدد خود را به مشت‌زنی در سال گذشته با دو برد شیرین شروع کرد‌، اعلام کرده است در سال ۲۰۰۸ از این ورزش کناره‌ گیری خواهدکرد.

او گفت: «من برای رسیدن به این هدف از سال ۱۹۹۳ در تلاش بوده‌ام».

هالی‌فیلد تقریبا هفده سال پیش بود که با کوبیدن جیمز داگلاس «باستر»، که دارنده عناوینی متعدد بود، توانست قهرمانی بوکس جهان را طی سه راند بی چون و چرا تصاحب کند.

اواندر هالی‌فیلد تا به حال شانزده قهرمان جهان را مغلوب خود کرده‌است. قهرمانانی به‌ مانند مایک تایسون، جورج فورمن، ریدیک بآوه و لاری هولمز. شاید معروف‌ترین مبارزه وی در سال ۱۹۹۷ بود که طی آن، مایک تایسون در حرکتی غیر ورزشی گوش او را گاز گرفت.

ـ انگیزه هالی‌فیلد برای شرکت در مسابقات و دریافت رقمی بالغ بر بیست میلیون دلار به ازای هر مسابقه چیست؟

هالی فیلد می‌گوید: «وقتی برای مسابقه‌های بیست یا پنجاه میلیون دلاری می‌روم، خب می‌خواهم کیفیت خوب و تماشاچی‌پسند ارائه ‌کنم».
او اضافه می‌کند: «مادرم به من آموخته که من هم به‌مانند هر انسانی، باید شروع و پایانی داشته باشم. مادرم می‌پرسید که پایان تو چیست؟ من جواب دادم که قهرمان بی‌حرف و حدیث سنگین وزن جهان بودن. در طی سال‌های بوکس کردنم، فقط دارم تلاش می‌کنم شبیه به آنچه تصور می‌کردم، به بوکس کردنم پایان بخشم».

در نوامبر سال ۲۰۰۴، هالی‌فیلد طی باختی به لاری دونالد پرونده‌ی ورزشی‌اش بسته‌شده تلقی شد. هالی‌فیلد تعلیق پزشکی دریافت کرد و به‌واسطه‌ی آن از شرکت در تمامی مسابقات بوکس در سراسر کشور منع شد. اما بعدها این ممنوعیت فقط به مسابقاتی که در ایالت نیویورک برگزار می‌شد تقلیل یافت.

هالی فیلد می‌گوید: «متأسفانه یکی از اعضای کمیسیون نیویورک نامه‌ای نوشت و مرا بلاتکلیف نگه داشت. او مدعی شد که عملکرد من به قدری بد بوده که باید از من در برابر خودم حمایت کند».

ـ خانواده‌ی هالی‌فیلد درباره‌ی بازگشت او به رینگ چه احساسی دارند؟

اواندر می‌گوید: «من فقط می‌توانم بگویم که خودم چی فکر می‌کنم چرا که از آنها این سؤال را نپرسیده‌ام. من فکر می‌کنم آنها می‌دانند که چیزمهمی نیست که خودم را برایش آماده کنم».
اواندر اضافه می‌کند: «به‌تازگی از مصدومیت شانه بهبود یافته‌ام. آسیب‌دیدگی‌ای که نیازمند جراحی بود».

در ماه نوامبر گذشته، وی در سن آنتونیو با اکثریت قاطع آرا در برابر فرز اوکندو پیروز شد. او بازگشت مجدد خود را سه ماه قبل از آن، با ضربه‌ی فنی در راند دوم، در برابر جرمی بیتس در دالاس شروع کرده‌ بود.

هالی‌فیلد در پایان این نشست مطبوعاتی گفت‌: «پیامی که قصد دارم بدهم این است که خوبی شما بسته به سلامت‌ بودن‌تان هست، هیچ فرقی نمی‌کند که چقدر پول دارید، اگر سلامت نباشید تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید از آن لذت ببرید».

منبع : آسوشیتدپرس

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

اگر همه مسابقات را ببرد براي چند بار قهرمان سنگين وزن جهان خواهدشد. حرف نداره كارش كسي كه نفس تايسون رو گرفت.
بازم در اوج

-- reza lotfi ، Mar 20, 2007

harchi beshe in halyfild myke tyson nemisheh
tyson yek chize digast

-- farzad ، Mar 21, 2007

بكسر هاي خوبي در هلند هستند كه قهرماني جهان هم دارند چرا از آنها مطلب نمينويسيد؟ مگر قهرمان با قهرمان فرق ميكند. براي ما هم جالبترهم هستش

-- ناصر از هلند ، Apr 7, 2007

چرا براي هالي فيلد عكس به اين خوبي گذاشتيد؟ اما براي مايك تايسون كه قهرمان قهرمانان عكس اونسطور ي با اون خالكوبي و ظاهر ترسناك
تايسون خيلي كارش درستره از هالي فيلد

-- yaghoub ، May 9, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)