تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

ناآگاهی جنسی در بریتانیا

داریوش رجبیان
dariusrajabian@gmail.com

در آستانه روز والنتین (۱۴ فوریه) نتایج یک نظرپرسی، مقامات آموزش و پرورش و بزرگسالان بریتانیا را خجالت داد. بنابه نظرسنجی ای که سازمان جی.اف.کی.ان.او.پی برای انجمن برنامه ریزی خانواده بریتانیا انجام داده، حدود یک سوم بزرگسالان این کشور بر این پندارند که اگر پس از عمل جنسی، دختر بالا و پایین بپرد، آبستن نخواهد شد. یعنی نطفه مرد به هدف نخواهد رسید (...که زن بارور نمیگردد از این بالاپریدنها!). همین نظرسنجی نشان می دهد که ۵۰ درصد بزرگسالان نمی توانستند بارورترین دوره ماه را برای یک زن تشخیص بدهند یا نمی دانستند که نطفه میتواند برای ۷ روز تمام در درون بدن زن زنده بماند. این یکی را من هم نمی دانستم و حالا دارم خجالت میکشم. اگر «ان.ویمان» مدیر اجرایی انجمن برنامه ریزی خانواده بریتانیا این حرف من را بشنود، احتمالا بیدرنگ از کشور اخراجم خواهد کرد. چون بانو «ویمان» نتایج این نظرسنجی را عمیقا نگران کننده توصیف کرده و مدرسه ها را به عدم کفایت در آموزش جنسی متهم کرده است. بانو «ویمان» گفت که آموزگارها خجالت می کشند به نوجوانها توضیح بدهند که آبستن شدن و آبستن کردن چقدر آسان است، در حالیکه باید خجالت بکشند که توضیح نمیدهند و در نتیجه نوجوانها بزرگ میشوند وهمچنان ناآگاه میمانند و برای خودشان اسطوره های سکسی می سازند. «ان ویمان» می گوید، در حالیکه در روزگار ما تصاویر و پیامهای سکسی از در و دیوار شهر جیغ میزند، بازهم هیچکدام از ما با حقایق و اطلاعات مربوط به روابط جنسی و تناسل به دنیا نیامده ایم، بلکه این چیزها را فراگرفته ایم و مدرسه باید به این موضوع اهمیت بیشتری قائل بشود.

وایاگرای بدون نسخه


ولی آن دسته از بزرگسالانی که حالت و تبعات عملیات جنسی را می دانند و به دلایلی نمیتوانند آن عملیات را انجام دهند، از این به بعد می توانند در بریتانیا بدون نسخه پزشک قرص های «وایاگرا» خریداری کنند. بزرگترین شرکت داروفروشی بریتانیا «بوتس» این هدیه را روز ۱۴ فوریه، روز والنتین، به مشتریهای بین۳۰ تا ۶۵ساله اش عرضه می کند و از این به بعد هم فروش بدون نسخه قرص های «وایاگرا» در این فروشگاه ها تا اطلاع ثانوی جریان خواهد داشت. شرکت «بوتس» معتقد است که بدین گونه میتواند آن عده از مردهای شرمگین را که جرات نمیکنند مشکل جنسیشان را با پزشک در میان بگذارند، جلب کند و به امید خدا مشکل آنها هم رفع شود. هرچند خریداری بدون نسخه «وایاگرا» بسیار گرانتر خواهد بود؛ ۵۰ پوند، حدود ۱۰۰دلار برای ۴ قرص. در حالیکه همین ۴ قرص را می شود با نسخه پزشک به قیمت ۳۸ دلار دریافت کرد. ضمنا برآورد شده است که فقط ۱۰ درصد از جمع ۳میلیون نفری مردهای محتاج «وایاگرا» در بریتانیا رسما معالجه می شوند، مابقی ترجیح میدهند این مشکل خود را هرچه عمیقتر قایم کنند.

هدیه والنتین دانشمندان ایتالیایی

دانشمندان ایتالیایی هم تصمیم گرفته اند به ملت کشورشان یک هدیه والنتین تقدیم بکنند و بقایای یک زن و یک مرد عاشق بیش از ۵ هزارساله را که اخیرا کشف شد، ازهم جدا نکنند. این جفت دلداده بیش از ۵هزارسال پیش در همین حالت بخاک سپرده شده بودند و تاکنون دستهایشان دورهم پیچیده و درآغوش هم خوابیده اند. باستانشناسان در منطقه «مانتوا»ی ایتالیا قصد دارند یک بخش کامل زمین را که حاوی این دو دلداده باستانیست، بکنند و آن تکه خاک را با بقایای عشاق یکراست در موزه بگذارند.

مجازات بخاطر عشق سوزان

البته همه عاشقها به این خوششانسی نیستند. بعضی هاشان توسط معشوق های خودشان مجازات می شوند، مثل یک زن هفتادساله در ژاپن که به دلیل عشق مفرطش به یک مرد هفتاد و نه ساله دارد محاکمه می شود. قاضی دادگاه «لیبارک» میگوید، این پیرزن شیدا معشوق خودش را با دویست وشش نامه عاشقانه بمباران کرده و پیوسته سنگ گور خانوادگی معشوقش را پاک می کرده و دستور قبلی «پرهیز از ارتباط با معشوق»اش را نادیده گرفته است. قاضی میگوید، این بانو هفت بار به زور وارد خانه پیرمرد هفتاد ونه ساله شده، در حالیکه پلیس به او دستور داده بود که دیگر به خانه آن مرد نزدیک نشود. پس پای پلیس هم توی این ماجرا هست. احتمالا یک روز یا یک شبی این خانم سراغ معشوقش را گرفته و با توجه به سن کمترش به راحتی پیکر خشکیده معشوقش را از پشت در کنار انداخته، وارد خانه اش شده تا بعدش همان پیکر را به آغوش بگیرد. پیرمرد بیچاره حتما بعد از رهایی از چنگ خانم موفق شده پلیس را درجریان این ماجرای رقت انگیز بگذارد. اگر این زن ژاپنی هفتادساله شیدا بازهم حکم و دستور مقامات را نادیده گرفت و دنبال معشوق هفتاد و نه ساله اش راه افتاد، به شما خبر خواهیم داد، از متفرقات ناسیاسی رادیو زمانه

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

jaleb bud lotfan jadid tar!!!!

-- zari ، Apr 22, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)