تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

ماجراهای تازه هری پاتر در راه است

داريوش رجبيان
dariusrajabian@gmail.com

متفرقات ناسیاسی را اینجا بشنوید.

«جی. کی. رولینگ» آموزگار پیشین که با نوشتن داستانهای «هری پاتر»اش به یکی از ثروتمندترین نویسنده‌های بریتانیا تبدیل شد، تاریخ انتشار بخش دیگر از آن سلسله را اعلام کرده است. عاشق‌های «هری پاتر» می‌توانند روز ۲۰ ژوئیه کتاب تازه «هری پاتر» را از کتابفروشی‌ها بریتانیا خریداری کنند و با ادامه ماجراهای هیجان‌انگیز این افسونگر نوجوان آشنا شوند. بانو «رولینگ» می‌گوید که در داستان تازه‌اش دو قهرمانش را کشته و هوادارهای «هری پاتر» علاقه‌مندند بدانند آیا یکی از آنها خود «هری پاتر» است یا نه! داستانهای «هری پاتر» در سراسر جهان ۳۲۵میلیون نسخه فروش داشته و به ۶۴ زبان جهان، از جمله فارسی، ترجمه شده است. امسال از زمان چاپ نخستین داستان «هری پاتر» درست ۱۰ سال سپری می‌شود. طی این ۱۰ سال «دانیل ردکلیف » بازیگر نقش «هری‌ پاتر» در رشته فیلم‌های «هری پاتر» از یک کودک افسونگر به یک نوجوان رشید تبدیل شده است. صدای «دانیل» درجریان فیلمبرداری «هری پاتر» شکسته شد، یعنی به سن بلوغ رسید و حالا قرار است در یک نمایشنامه‌ تئاتری اروتيک‌ بنام «ایکوس» در یکی از تئاترهای لندن روی صحنه برود.


یک مرد در ورق‌بازی همسرش را باخت

«آندری کارکف» در شهر «مورمانسک» روسیه که داشت با دوستش «سرگئی بوردف» پوکر بازی می‌کرد، هرچه پول داشت باخت و در نهایت زنش را پیش کشید و او را هم باخت. «سرگئی بوردف» بعد از بازی موفقیت‌آمیزش در خانه «آندری کارکف» حاضر شد و از او خواست که غنیمت برده‌اش را بدهد. «تاتیانا» زن «آندری» تا از جزییات ماجرا آگاه شد، تصمیم گرفت شوهرش را طلاق بدهد و داوطلبانه با سرگئی بوردف بنای رابطه عاطفی را بنهد.

پی آمد کاربرد نادرست يک جفت لنز


و اما در چین یک مرد بر اثر استفاده‌ مفرط از لنز نزدیک بود دوتا چشمش را از دست بدهد. «لیو»ی ۴۰ ساله طی یکسال تمام دو لنزش را از چشمهایش درنیاورده بود و هر موقع چشمهایش اندکی ناراحت می‌شد، یک قطره مخصوصی را به چشمهایش می‌چکاند، ولی این ناراحتی به جایی رسید که «لیو» مجبور شد سراغ چشم‌پزشک برود. لنزها را دیگر اصلا نمی‌شد به راه معمولی از چشمهای «لیو» درآورد و پزشکها تصمیم گرفتند یک عمل جراحی تمام عیار انجام بدهند و لنزها را از حدقه چشمهای «لیو» ببرند و جدا کنند. حالا دیگر احتمالا آقای «لیو» عینک سنتی را بر لنزهای مدرن ترجیح می‌دهد. اگر آقای «لیو» موفق شد نحوه درست استفاده از لنز را یاد بگیرد، به شما خبر خواهیم داد، در متفرقات ناسیاسی رادیو زمانه.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)