تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

گپ‌ و گفت‌وگوی فرهنگی در کافه تیتر تهران

دهمین نشست گروه ادب و هنر روزنامه كارگزاران عصر سه‌شنبه هفدهم بهمن ماه از ساعت ۴ تا ۶ بعد از طهر با حضور علی دهباشی در كافه تیتر برگزار می‌شود.

علی دهباشی از روزنامه‌نگاران و پژوهشگران با سابقه حوزه فرهنگ، ادبیات و ایرانشناسی است كه در این زمینه‌ها از او كتابها و مقالات بسیاری منتشر شده است.


علی دهباشی

دهباشی در سالهای قبل از انقلاب با نشریات ادبی و فرهنگی همكاری داشته و از سال ۵۷ به بعد از همكاران اصلی نشریات آرش، جنبش، برج، چراغ، دنیای سخن، آدینه و دفتر هنر بوده است. از سال ۱۳۶۹ به مدت هفت سال سردبیر ماهنامه كلك بوده كه از نشریات معتبر به شمار می‌رود و از منابع اصلی ادبیات، فرهنگ و ایرانشناسی است. از شهریور ۱۳۷۷ تا كنون سردبیری مجله بخارا را بر عهده داشته كه تا كنون پنجاه و شش شماره‌اش را منتشر كرده است. علاوه بر اینها در سالهای اخیر سردبیری ۱۰ شماره از مجلة سمرقند با وی بوده و مدیریت انتشارات شهاب را نیز دارد.

دهباشی از آبان ۱۳۸۴ اقدام به برگزاری شبهایی با عنوان «شب‌های بخارا» كرده كه نویسندگان ایرانی و خارجی در این شب‌ها معرفی شده‌اند. نویسندگان و هنرمندانی همچون «رضا سیدحسینی»، «بهرام بیضایی»، «كامبیز درم بخش»، «باستانی پاریزی»، «سید محمدعلی جمالزاده»، ملك الشعرای‌بهار» و نویسندگان خارجی همچون «اوسیپ ماندلشتام»، «پتر هانتكه»، «رابیند رانات تاگور»، «لویی فردینان سلین»، «اومبرتو اكو»، «گونترگراس»، «ویرجینیا وولف»، «اورهان پاموك» و «محمود درویش».

لینک مرتبط: وبلاگ کافه تیتر

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)