تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

بازداشت و آزادی مایک تایسون

امیر مجیری


مایک تایسون | عکس از AP

اسکات‌دیل، آریزونا – مایک تایسون، قهرمان پیشین سنگین وزن بوکس جهان، روز جمعه بخاطر رانندگی تحت تاثیر مواد‌ مخدر و همراه ‌داشتن کوکایین بازداشت‌ شد.
براساس صورت‌جلسه دادگاه، تایسون در اسکات‌دیل در ده مایلی شرق فونیکس واقع درایالت آریزونا، درپی تصادف بی‌ام‌ و مشکی رنگش با خودروی پلیس محلی بازداشت‌ شده‌است.

پلیس مسئول پرونده‌ در صورت‌جلسه اظهار کرده‌است که: "درحین بازپرسی مایک به مصرف کوکایین اعتراف و عنوان‌کرده که مصرف کوکایین برای وی بصورت عادت درآمده‌است و خود نیز به شخص با‌ آن مشکل دارد، وی به داشتن‌ بسته‌های کوکایین اعتراف ‌کرده و گفته هرگاه به آن دسترسی داشته‌باشد مصرف ‌می‌کند."

تایسون صبح روز جمعه دردادگاه حاضر و آزاد اعلام شد، اما وی باید به ‌طور مرتب در جلسات مشاوره‌ای ترک الکل و موادمخدر حاضرشود.

براون، افسر پلیس مسئول پرونده اضافه‌ کرد: " تایسون اجازه خارج شدن از ایالت آریزونا را ندارد. همچنین وی اجازه حمل مواد‌مخدر و سلاح بدون جواز معتبر را نیز ندارد. مجاز به‌نوشیدن مشروبات الکلی نمی‌باشد. بدون گواهینامه رانندگی معتبر مجاز به رانندگی نیست، وی باید در خانه فعلی خود در دامنه‌ پارادایس بماند و تااطلاع بعدی اجازه تغییر آدرس ندارد."

این مشت‌زن ۴۰ ساله ملقب به "مایک آهنین" در سن ۲۱ سالگی قهرمان سنگین وزن جهان شد، اما دیری‌ نپایید که وی بخاطر گازگرفتن و کندن قسمتی از گوش حریف‌اش در مبارزه‌ای در سال ۱۹۹۷ برای یکسال از شرکت درتمامی مسابقات محروم و به ‌پرداخت جریمه‌ای بالغ بردو‌میلیون و هشت‌صد و پنجاه هزار دلار محکوم‌شد.

لاری هال سخنگوی دپارتمان پلیس باکای به‌ رویترز گفت: "تایسون به هنگام بازداشت خیلی مردمی، خونسرد و دقیقا به مانند مردمان شرافتمند رفتار می‌کرد."

تایسون که داستان‌های فراوانی در مشکلات اینچنینی دارد، در سال ۱۹۹۲ نیزبخاطر تجاوز به دختری شایسته، در اتاقی در هتل ایندیاناپلیس مجرم شناخته شده‌‌بود.

او به شش‌سال زندان محکوم و در سال ۱۹۹۵ بعد‌از گذارندن سه‌سال از حبس دوران محکومیت خود، بخشوده‌شد.

تایسون بعد‌از باخت سال گذشته خود در واشنگتن ‌دی‌سی به کوین مک‌ براید باتجربه‌‌، از ورزش بوکس خداحافظی کرد. مایک آهنین، رینگ بوکس را با رکورد ۶ - ۵۰ با ۴۴ ضربه‌ فنی ترک‌کرد.

.........................................

منبع: رویترز
کار شده در یاهو نیوز و آسوشیتدپرس

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)