تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

بهرام بيضايي در شب بخارا


بهرام بيضایی

پنجم دی ماه، شصت و هشتمين سال تولد بهرام بيضايی است. فيلمساز، نمايشنامه نويس، پژوهشگر و هنرمندی كه در هر اثر خود متفاوت است.

ارج گذاري و قدرداني از بزرگان فرهنگ و هنر اين مرز و بوم در زماني كه هنوز خود در ميان ما حضور دارند رسمي است خوشايند. چنين است كه اين بار مجله بخارا پس از برگزاري جشن هشتاد سالگي رضا سيد حسيني، جشن هشتاد سالگي باستاني پاريزي، يكصد و بيستمين سال تولد ملك الشعراي بهار، در صدد برآمده تا با حضور اين هنرمند گرانمايه، شصت و هشتمين سال تولد او را جشن بگيرد.

سه شنبه پنجم دي ماه ۱۳۸۵ ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر در تالار بتهوون خانه هنرمندان گرد هم مي آييم تا به همراه بهرام بيضايي و با سخنراني محمود دولت آبادي، بابك احمدي، مژده شمسايي، آيدين آغداشلو، علي دهباشي و بهروز غريب پور كارنامه زرين، مؤثر و فراموش نشدني او را در نيم قرن تلاش در حوزه ادبيات نمايشي و سينماي ايران جشن بگيريم.

مجله بخارا پيش از اين به منظور معرفي و بزرگداشت شاعران و نويسندگان جهان همچون رابيند رانات تاگور، اوسيپ ماندلشتام، لويي فردينان سلين، اومبرتو اكو، گونترگراس و نيز معرفي ادبيات آشوري شب هايي را برگزار كرده است.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)