تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

قهرمان بوکس جهان از دنیا رفت

ترجمه: امیر مجیری

راکی هیل(کنکتیکات)، یکی از بزرگان بوکس جهان و از بهترین‌های قرن‌‌‌ بیستم در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

ویلیام پاپالئو نوه او‌، صبح روز بعد خبر فوت هیل معروف به پپ را در آسایشگاه وست هیل تایید کرد، جایی که وی به‌خاطر ابتلا به بیماری آلزایمر از سال ۲۰۰۱ در آن بستری بوده ‌است. او مظهری از مهارت و سرعت در طول ۲۶ سال مبارزه خود بود.


پپ به طور رسمی در سال ۱۹۹۰ وارد تالار مشاهیر بوکس جهان شد. سال ۱۹۹۱، او یکی از پنج بوکسور برتر جهان در قرن بیستم بود که توسط هیئت پنج نفره آسوشیتدپرس انتخاب شد.

نهم سپتامبر ۱۹۲۲ در میدل‌تاون ایالت کنکتیکات آمریکا به دنیا آمد. در ۱۶ سالگی به‌خاطر مبارزه دبیرستان را ترک کرد. پپ ۱۶۸ سانتیمتری به خاطر ریزه و تند و تیز بودن هنگام بازی شهرت "ویلو دست نیافتنی" را با خود یدک می‌کشید.

او سال ۱۹۴۰ به یک حرفه‌ای تبدیل شد و ۶۳ بازی اولش را برد. برد مقابل چاکلی رایت در سال ۱۹۴۲ در پروزن جهان، از این جمله بود.
با ۱۵ راند برد با امتیاز، پپ جوانترین بوکسوری بود که این عنوان را در دهه ۴۰ به دست آورد.

سال بعد ۶۳ مسابقه بدون شکست‌ برای پپ ثبت شد تا اینکه در یک مسابقه به سامی آنگات باخت. پپ بدون هیچ هراسی آماده بود تا ۷۳ مسابقه پیاپی را ببرد.

در طول جنگ جهانی دوم، پپ در ارتش و بخش نیروی دریایی خدمت کرد و ۱۹۴۴ از سربازی مرخص شد.
پپ در سال ۱۹۵۵ بازنشسته شد اما شش سال بعد دوباره به رینگ بازگشت. او با برد‌های پی‌درپی نه مسابقه‌ای در اوج بود که ناگهان به‌وسیله کالوین وودوارد در سال ۱۹۶۶متوقف شد، و برای همیشه دستکش‌هایش را یک کنار آویخت.

پپ بعد از بازنشستگی به عنوان داور و ناظر در عرصه بوکس مشغول به کار شد. او در نشریات ستون ورزشی می نوشت تا زمانی که در سن ۸۴ سالگی از دنیا رفت.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)