تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

مسجد امام اصفهان اثر هنری كه حتماً باید دید

در نظرسنجی یکی از وبلاگ‌های روزنامه گاردین، مسجد امام اصفهان در بین ۵۰ اثر هنری و تاریخی كه هر فردی تا قبل از مرگ خود حتماً باید آنها را ببیند قرار گرفت.

نویسنده وبلاگ هنر و معماری گاردین ماه قبل درباره دیدنی‌ترین اماکن جهان بحثی را مطرح و در نهایت پاسخ خوانندگان را در فهرستی مرتب کرد.


مسجد امام اصفهان- عکس: خبرگزاری میراث فرهنگی

در این فهرست مقام اول به تابلوی «تعمید مسیح» ‌اثر «پیردلا فرانسكا» در قرن پانزدهم میلادی اختصاص دارد كه در گالری ملی لندن نگهداری می‌شود. پس از آن نیز مجسمه عظیم «آنتونی گورملی» با نام «مجسمه شمال» در رتبه دوم و پیش از مسجد امام اصفهان قرار می‌گیرد.

در این فهرست می‌توان نام آثاری از كلود مونه، جكسن پولاك، اداورد مونش، مارك روتكو، ونسان ون‌گوگ، كاراواجیو، رامبراند، فرانسیسكو گویا، پل سزان، پابلو پیكاسو، لئوناردو داوینچی، هنری ماتیس، جاسپر جونز و دیه‌گو و لاسكوز را دید.

همچنین نام اماكنی تاریخی مانند منطقه تیكال در گواتمالا، مسجد الحمرا در گرانادا، دیواره نگاره‌های امپراطوری كوین (۲۱۰ پیش از میلاد) در شانگهای چین، كلیسای سیستین (۱۵۴۱-۱۵۰۸ میلادی) اثر میكل‌آنژ در رم و نقاشی‌های عصر یخ (متعلق به ۳۰ هزار سال قبل) در غارهای چائوت در این فهرست به چشم می‌خورد.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

با درود
در اندوه و پرسش گر که چرا شما بنام یک رسانه آزاد نام ساختگی وسیاسی بر یک بنای باستانی میگذارید .بکار گرفتن یک نام ساختگی دست بردن و خراب کردن تاریخ است و برابر یا بزرگ تر از خراب کردن یک بنای تاریخی .این کار از کا ر طالبان وخراب کردن پیکره بودا زشت تر است .اگر از اشتباه خود خبر نداشتید آنرا درست فرمائید سپاس گذارتان خواهم بود و نام نیک بر جای خواهید گذاشت.از دفتر زیرین ویا گنجینه های دگر یاری گیرید.
http://www.islamicarchitecture.org/architecture/masjid-ishahisfahan.html
با امید آنکه از نوشتار من دل آزرده نگردید.
جهانگیر آرشید

-- jahan ، Dec 12, 2006

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)