تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

اعتراض اتحادیه ناشران به پرداخت مالیات

سازمان امور مالیاتی قصد دارد از ناشران و کتاب‌فروشان مالیات دریافت کند. اتحادیه ناشران به این موضوع اعتراض دارد چرا که پیش از این در مصوبه‌ای اعلام شده بود ناشران و کتاب‌فروشان از پرداخت مالیات معاف هستند.

به دنبال اعتراض اتحادیه ناشران در خصوص علل نپذیرفتن معافیت مالیاتی ناشران و کتاب‌فروشان، مسئولان مالیاتی محدوده انقلاب می‌گویند نامه ارسال شده از سوی معاون عملیاتی رییس سازمان امور مالیاتی کشور در این زمینه به دست آنها نرسیده است.
آنها همچنین در مقابل ارایه کپی این نامه از سوی هیات مدیره اتحادیه بیان کرده‌اند که در این نامه معافیت سال ۸۴ ذکر نشده است.

پیش از این، معاون عملیاتی سازمان امور مالیاتی ایران با ارسال نامه‌ای به رییس امور مالیاتی شهر تهران، معافیت مالیاتی ناشران و كتابفروشان كشور را اعلام كرده است.

بنابراین گزارش، در این نامه دستور داده شده است كه در بررسی پرونده‌های مالیاتی ناشران و كتابفروشان (عضو اتحادیه ناشران) معافیت مالیاتی موضوع بند ل ماده ۱۳۹ اصلاحی مصوب بهمن ۱۳۸۰ با رعایت دستورالعمل اجرایی موضوع ماده ۱۲ آیین‌نامه اجرایی تبصره(۳) ماده مذكور مورد نظر قرار گیرد.

۶۵۴ عضو اتحادیه ناشران و كتابفروشان تهران كه شامل ۴۴۸ كتابفروش و ۱۷۴ ناشر كتابفروش هستند مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد.

در همین‌باره:

ناشران و کتابفروشان از پرداخت مالیات معاف شدند

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)