تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

محمود دولت آبادی: ديگر اثری منتشر نمي‌كنم


محمود دولت‌آبادی با انتقاد از سياست وزارت ارشاد در صدور مجوز انتشار كتاب اعلام كرد تا زمان روشن شدن تكيلف انتشار كتابهايش اثر ديگری را به هيچ ناشری ارائه نخواهد كرد.

او عصر يكشنبه سی‌ام مهر در کافه کتاب ویستار و در حضور جمعی از شاعران، نویسندگان و علاقه‌مندان به ادبیات به سخنرانی و خواندن یادداشت‌هایی از دوران گذشته‌اش پرداخت.

دولت‌آبادی گفت: به دعوت نشر ویستار، قرار بود یک ماه پیش یعنی ۳۰ شهریور اینجا باشم. از حضور در آن تاریخ عذر خواستم، چون شنیده بودم کتاب‌هایی از من که در وزارت ارشاد باقی مانده قرار است تا پایان ماه مهر تکلیفشان معلوم شود. با هر ناشری که صحبت کرده بودم آمار عجیبی را به من ارائه داده بود مبنی بر این که بین ۳۰ تا ۴۰ عنوان کتاب تجدید چاپی در این وزارتخانه در انتظار مجوز هستند.

اين داستان نويس عنوان كرد: امیدوار بودم تا ۳۰ مهر تکلیف این آثارم که غالباً تجدید چاپی هستند روشن شده باشد. اما ظاهراً این آرزو برآورده نشده و این آثار روز به روز در وزارت ارشاد تلنبار می‌شوند.

به گفته این نویسنده، اگر وضعیت به همین شکل باقی بماند، نه فقط ناشران به آستانه تعطیلی کشانده می‌شوند، بلکه نویسندگان هم رغبتی به ادامه کار نخواهند داشت.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

چه خوب بالاخره این مشکل باعث میشود شایدایشان کمی سیاسی شوند اگر عمری و وقتی باشد وشما هم میتوانید داخل سیاست ازنام این بازنشسته سیاسی نام ببرید

-- بدون نام ، Oct 24, 2006

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)