تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

اپرای رستم و سهراب در دبی

اردوان روزبه

برای شنیدن فایل صوتی «اینجا» را کلیک کنید.


مهتاب کرامتی در بین بینندگان اپرا

لوریس چکناواریان و بهروز غریب‌پور با نمایشی حماسی از رستم و سهراب در دبی به نفع کودکان لبنانی، با سفیر حسن نیت یونیسف در ایران که به زودی عازم لبنان است همراهی کردند. اپرای عروسکی رستم و سهراب به عنوان يک نمايش موسيقايی نوين مطرح است. تلفيق موسيقی سمفونیک با نمايش عروسکی ابتکاری بود که برای بار اول در تاریخ نمايش عروسکی ايران اتفاق افتاد.


مهتاب کرامتی در مراسم اختتامیه اپرای رستم و سهراب

برنامه اجرا شده که از استقبال زیادی در بین ایران مقیم و خارجیان علاقه مند برخوردار شد درآمد چهار شب فروش خود را برای کمک به کودکانی که در لبنان به زودی مهتاب کرامتی آنها را ملاقات خواهد کرد اختصاص داد.


اهدای هدیه به خانم لوری ایرانی مقیم دبی برای کمک های انساندوستان به کودکان لبنان

غریب‌پور این برنامه را به دعوت موسسه "نمای سوم" برگزار کرد، حسن زارعی مدیر این موسسه قبلا در ایران با امین تارخ همکاری می کرد و چند سالی است که در آن کشور مشغول به کار است و فستیوال‌ها و برنامه های هنری ایرانیان را در آنجا برنامه ریزی می کند.


اهدای لوح یادبود به مدیر شرکت صدف به دلیل حمایت مالی از برنامه توسط کرامتی

در مراسم اختتامیه رستم و سهراب مهتاب کرامتی با اشاره به مصائب زندگی کودکان لبنانی نظیر کمبود دارو، غذا، امکانات بهداشتی و فضای تحصیل بعد از جنگ، همه شرکت کنندگان را به همدلی با بچه ها فرا خواند،او همچنین از ایرانیان خارج از کشور خواست تا به سرنوشت کودکان ایرانی هم حساس باشند و با این جمله که "چرا کمک به کودکان ایرانی، نه!" آنها رادعوت به همیاری کرد.


تقدیر از حسن زارعی مدیر موسسه نمای سوم برای برگزاری این برنامه خیریه

از سویی سمیرا علایی مدیر برنامه های او در خصوص استقبال ایرانیان دبی از انتخاب مهتاب به عنوان سفیر حسن نیت یونیسف به رادیو زمانه گفت: بیشتر از آنچه که قابل پیش‌بینی بود مردم استقبال کردند. بسیاری از هم‌وطنان خارج از کشور با اظهار این که انتخاب یک ایرانی به عنوان سفیر حسن نیت یونیسف یک اعتبار جهانی است، او را در برنامه اختتامیه مورد تشویق قرار دادند. علایی همچنین در مورد سفر مهتاب کرامتی به لبنان ذکر کرد "دلیل عقب افتادن این سفر پایین بودن ضریب امنیت لبنان بود که با توجه به رفع این مانع بزودی انجام خواهد شد".

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

جالب توجه است هنرمندان ایرانی برای کودکان بیگناه لبنان احساس همدردی می کنند. در حالی که کلی از رسانه های وابسته و یا به اصطلاح غیر وابسته در جمهوری اسلامی به دلیل ارتجاعی بودن و یا شعور سیاسی نداشتن تنها بلندگوی رسانه های ارتجاعی و صهیونیستی هستند. نمونه ای از این موضوع را می توان در تبلیغی که در مورد هر آشغال هالیوودی می شود دید. تمام مجله های ایران پر است از تبلیغ مجانی برای هالیوود. مجله ی دنیای تصویر به مدیریت علی معلم در شماره ی آگوست خود در اوج حمله وحشیانه ی اسرانیلی ها به لبنان تصاویر بزرگی از دنی دویتو، نیکول کیدمن، سیلور استالونه، و مایکل دوگلاس را با همراه با مطالبی در تبلیغ کارهای آنها چاپ کرده بود. می دانید رابطه ی این چهار نفر با کشتار لبنان چه بود؟ این چهار نفر به همراه بسیاری دیگر از صهیونیست ها ی هالیوود در اوج کشتار و نابودی لبنان نامه ای سرگشاده در لوس آنجلس تایمز منتشر کردند که در آن پشتیبانی بی قید و شرط خود را از اسرائیل اعلام کرده بودند. این در زمانی بود که هزاران هزار آمریکائی در خیابانها به تظاهرات بر علیه کشتار مردم بیگناه لبنان برخاسته بودند. خبر مربوط به نامه هالیوود را می توانید در اینجا بخوانید: http://prisonplanet.com/articles/August2006/190806Hollywood.htm

-- بدون نام ، Oct 20, 2006

مهتاب کرامتی را به اندازه تمام دنیا دوستش دارم حتی بیشتر از خودم لطفا تصاویری ازایشان را ایمیل نمایید

-- احمد ، Mar 28, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)