تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

سرنوشت نامعلوم پیشنهاد بازرگان ایرانی برای خرید وستهام

فرنگیس محبی

"آلفیو باسیله" سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین گفته است که "کارلوس توز" و "خاویر ماسکرانو"، بازیکنان آرژانتینی باشگاه انگلیسی وستهام باید هر‌چه زودتر آن باشگاه را ترک کنند تا بلکه بتوانند در صحنه فوتبال جهان باقی بمانند.

از اول فصل جاری فوتبال که توز و ماسکرانو در یک معامله شگفتی‌‌آور و غافلگیر‌کننده به وستهام پیوستند، نتوانسته‌اند کیفیت عالی فوتبال خود را به نمایش بگذارند و وستهام نیز حتی در یک مسابقه پیروز نشده است.

در حال حاضر وستهام که در فصل گذشته جزء هفت تیم اول جدول رده بندی دسته برتر فوتبال باشگاه‌های انگلستان جای داشت و توانست جواز ورود به مسابقات جام اتحادیه اروپا را به دست آورد، با تنها پنج امتیاز از هفت مسابقه در ردیف شانزدهم جدول ایستاده و هفته گذشته نیز در اولین مسابقه اروپائی خود با شکست در مقابل پالرموی ایتالیا از دور مسابقات جام اتحادیه اروپا حذف شد.

باسیله نگران آن است که نزول کیفیت بازی باشگاهی این دو بازیکن عضو تیم ملی فوتبال آرژانتین بر موقعیت بین المللی فوتبال آرژانتین تاثیر بگذارد. او گفته است: «توز و ماسکرانو دل به بازی نمی دهند و علاقه‌مند به نظر نمی رسند که بسیار نگران کننده است. من امیدوارم که آن‌ها هرچه زودتر به باشگاه دیگری بروند.»

باسیله امیدوار است که ماسکرانو همان‌طوری‌که از ابتدا قرار بود به باشگاه یوونتوس ایتالیا منتقل شود، حتی اگر مجبور شود در دسته دوم باشگاه‌های ایتالیا بازی کند. باسیله در باره توز هم گفته که او بازیکن خط حمله است اما معلوم نیست که چرا در وستهام در نقش گوش چپ ظاهر می‌شود.

عدم موفقیت این دو بازیکن بین المللی آرژانتین در وستهام تنها باعث نگرانی سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین نشده، بلکه گفتگوهای مربوط به فروش وستهام به یک کنسرسیوم بین‌المللی به ریاست کیاوش جورابچیان، بازرگان ایرانی، را نیز با مشکل روبه‌رو کرده است.

انتقال توز و ماسکرانو، که در بازار فوتبال حدود 60 میلیون پاوند قیمت دارند، از باشگاه کورینتیانس برزیل به وستهام، با واسطه‌گری شرکت مدیا اسپورتس انجام شد که در واقع صاحب این دو بازیکن است و آنها را به صورت قرضی در اختیار وستهام قرار داده است. در همان زمان اعلام شد که کیاوش جورابچیان، مدیر مدیا اسپورتس که در عین حال سهامدار اصلی باشگاه کورینتیانس برزیل هم هست، برای خرید باشگاه وستهام با مدیران آن باشگاه وارد مذاکره شده است.

به نوشته مطبوعات بریتانیا انتقال توز و ماسکرانو به وستهام در واقع پیش‌پرداختی از سوی مدیا اسپورتس برای خرید وستهام بوده و هم اکنون با نامعلوم بودن آینده این دو بازیکن در وستهام، گفتگوهای بین دوطرف هم سرنوشت نامعلومی پیدا کرده است.

از سوی دیگر جورابچیان در همان زمان انتقال توز و ماسکرانو به مطبوعات بریتانیا گفت که خود شخصا قادر نیست که تمام مبلغ 70 میلیون پاوند را برای خریدن وستهام بپردازد اما سرمایه گذاران زیادی را می‌شناسد که حاضرند به او برای خرید این باشگاه که در دسته برتر باشگاه های انگلستان است کمک کنند.

به گزارش مطبوعات بریتانیا جورابچیان تاکنون نتوانسته مبلغ موردنظر برای خریدن وستهام را فراهم کند اما از آنجائی که توانسته هیات مدیره باشگاه را قانع کند که در پیشنهاد خود جدی است، در همین هفته مهلت بیشتری برای فراهم کردن سرمایه مورد نیاز به او داده شد.

در همین حال کنسرسیوم دیگری، که هویت سرمایه‌گذاران آن اعلام نشده، پیشنهاد جدیدی برای خریدن وستهام به هیات مدیره آن باشگاه ارائه داده است. به گفته منابع نزدیک به وستهام، مدیران باشگاه مشغول بررسی این پیشنهاد و مقایسه آن با پیشنهاد کنسرسیوم جورابچیان هستند.

همین منابع می گویند که تاکنون کیاوش جورابچیان تنها سرمایه‌داری بود که برای خریدن وستهام پیش‌قدم‌ شده بود و با در دست داشتن آس‌های برنده‌ای چون توز و ماسکرانو می توانست برای خود وقت بخرد. اما اکنون با ظهور کنسرسیوم رقیب و نامعلوم بودن وضعیت آرژانتینی‌ها، کار او بسیار مشکل‌تر شده است.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)