تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

نمایشگاه کتاب فرانکفورت با موضوع ادبیات هند افتتاح شد

نمایشگاه کتاب فرانکفورت، امروز با موضوع ادبیات هندوستان و با توجه به مبارزه با بیسوادی، افتتاح شد. در این نمایشگاه 7272 ناشر از 113 کشور جهان شرکت دارند و در غرفه¬های این نمایشگاه 382000 عنوان کتاب و از این میان 112000 عنوان کتاب تازه منتشر شده را به نمایش می¬گذارند. پنجاه و هشتمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت از چهارم تا هشتم اکتبر دایر است.


book-fair-01.jpg

هفتاد نویسنده از هندوستان همراه با موسیقی¬دانان، رقصندگان و آوازه¬خوانانی از این کشور گوشه ای از فرهنگ و ادبیات این کشور گسترده با هشتاد هزار عنوان کتاب در سال، 24 زبان و 124 لهجه¬ی محلی را به نمایش می¬گذارند.

دوشنبه، دوم اکتبر دو روز پیش از افتتاح نمایشگاه کنفرانسی در محل نمایشگاه برای مبارزه با بیسوادی برگزار شد. در جهان 700 میلیون بیسواد وجود دارد. هدف این کنفرانس این بود که شبکه¬ای برای مبارزه با بیسوادی در سطح جهان ایجاد کند.

از دیگر موضوعات پنجاه و هشتمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت پدیده¬ کتاب الکترونیکی و راه¬کارهای انتشار سودآور این پدیده¬ی نوظهور است. برای نخستین بار عده¬ای از بلاگرها در محل نمایشگاه حضور دارند و دریافت¬ها، نظرات و خبرهایی را در مورد نمایشگاه در وبلاگ نمایشگاه فرانکفورت منتشر می¬کنند.

از ایران علاوه بر شهلا لاهیجی، مدیر انتشارات روشنگران، آرینه آبراهامیان از انتشارات چیستا، علیرضا کریمدادیان و حمید رضا شهدادیان از نشر کانون و فریده یوسفی از نشر شلقین و از ناشران خارج از کشور دکتر محمد علافی از نشر گلاره در این نمایشگاه شرکت داشتند.

در روزهای آینده، رادیو زمانه به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت چهار نویسنده از هندوستان را معرفی خواهد کرد. این نویسندگان و آثارشان در مرکز توجه نمایشگاه کتاب فرانکفورت قرار دارد.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.