تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    
یک جهان، یک قبیله

نمايشگاه اینترنتی عکس‌های رضا دقتي

deghti.jpgمجموعه عكس‌هايي با عنوان «يك جهان، يك قبيله» از آثار رضا دقتي، عكاس ايراني مقيم فرانسه كه با موسسه نشنال جئوگرافيک و بسياري از مجلات معتبر دنيا همكاري مي‌كند بر روي سايت اينترنتي اين موسسه قرار گرفت.
اين مجموعه از ميان عكس‌‌هايي كه دقتي در طول 30 سال گذشته عكاسي كرده، انتخاب شده و وقایعی از جمله حوادث مربوط به جنگ‌هاي افغانستان، كامبوج و درگيري‌هاي كشورهاي آفريقايي را دربرمی گیرد.

«يك جهان، يك قبيله» پيش از اين در مركز هنري «لافونتين» فرانسه نيز از اول ژوئن تا 31 ژوئيه سال‌جاري به نمايش گذاشته شده بود.

اين نمايشگاه به شكل آن‌لاين تا روز نهم اكتبر (هفدهم مهر) در آدرس اينترنتي نشنال جئوگرافیک قابل مشاهده است. همچنين براي ديدن اين عكس‌ها مي‌توان از بخش نمايشگاه آژانس عكاسي وبيستان نيز استفاده كرد.
دقتي در افغانستان با احمدشاه مسعود آشنا شد و توانست در سفرهاي خود به افغانستان مدت زيادي را با اين مبارز كشور افغانستان بگذراند. اين هنرمند عكاس هم‌اكنون آژانس عكس وبيستان را اداره مي‌كند و در كشور افغانستان نيز با تأسيس سازمان غيردولتي آينا، فعاليت‌هاي بشردوستانه خود را ادامه مي‌دهد.

موسسه نشنال جيوگرافيك يكي از 12 فيلم مستند خود درباره شخصيت‌هاي هنري جهان را به او اختصاص داد که اين فيلم ماه گذشته در موزه هنرهاي معاصر تهران نيز به نمايش درآمد.

عکس از سایت وبیستان

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.