تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

آلبوم ویگن و فرامرز اصلانی در انتظار مجوز ارشاد

faslani.gif شرکت آوای باربد به تازگی آلبوم هایی از ویگن و فرامرز اصلانی را برای صدور مجوز انتشار به وزارت ارشاد فرستاده است. در عین حال آلبوم‌های بسیاری از سال گذشته تا کنون در انتظار تائید این وزارتخانه برای ورود به بازار موسیقی ایران به سر می‌برند.

مسئولان این شرکت می گویند با پخش صدای ویگن و فرامرز اصلانی از رادیو جمهوری اسلامی ایران دیگر این خوانندگان با ممنوعیت صدا در ایران مواجه نیستند.
«گل سرخ، بهترین‌های سلطان جاز ایران» عنوان آلبوم ویگن و «دل مشغولی‌ها» عنوان آلبوم فرامرز اصلانی است که بعد از صدور مجوز از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد وارد فروشگاه‌های موسیقی ایران می شود. فرامرز اصلانی در این آلبوم آهنگ های جدیدی را هم خوانده است.

شرکت آوای باربد در چند سال گذشته متمرکز بر انتشار آثار خارجی بوده است که با کمترین هزینه در ایران تولید می‌شوند چون نه شامل قانون کپی رایت می‌شوند و نه نیازبه هزینه استودیو، آهنگساز و نوازنده دارند. آوای باربد در ماه‌های گذشته مجموعه‌ای شامل موسیقی جاز و کلاسیک بدون کلام را در 12 سی دی با عنوان واحد «موسیقی برای آرامش» منتشر کرده است که از سلو ویلن و رسیتال پیانو تا آثار بتهوون، موتسارت، ویوالدی، شوپن و . . . را در بر می‌گیرد.

صدای گیتار لیلی افشار
کارگاه موسیقی با همکاری موسسه ماهور 4 سی‌دی لیلی افشار را که در سال‌های گذشته در آمریکا منتشر شده بود، روانه بازار موسیقی ایران کرد. این استاد گیتار کلاسیک دو ماه پیش کنسرتی را در تالار وحدت برگزار کرد. او در قراردادی که با موسسه ماهور بست علاوه بر انتشار آثار صوتی اش کتابهای آموزشی گیتار و متد جدید این ساز را برای هنرجویان در ایران منتشر می‌کند.

چهار سی دی او که مجموعه‌ای از آثار ساخته شده توسط آهنگسازان معاصر و چند اثر کلاسیک است، «24 كاپريچيوي گويا»، «مسخ»، «ساغر» و «گذار در نوا» نام دارند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.