تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

ویندوز "ویستا" صدای کاربران را درآورد

نسخه ویندوز ویستا تا پایان سال جاری میلادی نیز به بازار نمی‌رسد.

"استیو بالمر" مدیر اجرایی مایکروسافت از تصمیم اشتباهی خبرداده که باعث شده نسخه ویستا با تاخیر زیاد روانه فروشگاه‌ها شود. گویا مایکروسافت قصد داشته تمام اجزای اصلی سیستم اجرایی این ویندوز، هم‌زمان نصب شود. اما این تصمیم یک مشکل اساسی در ویستا به وجود آورده است.

مایکروسافت به خاطر همین اتفاق قصد دارد ، انتشار نسخه پیشرفته سیستم عامل ویندوز ویستا را تا ژانویه 2007 به تاخیر اندازد درحالی که قرار بود، این محصول در نیمه دوم سال جاری فروخته شود.

ویستا مهم‌ترین تغییر در برنامه ویندوز مایکروسافت از زمان ارائه ویندوز ایکس.پی است.

این نسخه، بسیاری از رایانه‌ها را به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه به دردسر می‌اندازد. مثلا در بازار ایران، در حال حاضر رایانه‌ و مخصوصا لپ‌تاپ‌ها با این تاکید فروخته می‌شوند که آیا نسخه ویستا بر روی آن‌ها قابل نصب است یا نه. داشتن قابلیت نصب، بر روی قیمت رایانه تاثیرگذار است.

در صورت ارائه نسخه ویستا و با فراگیر شدن آن، کم‌کم رایانه‌هایی که تنها نسخه‌های قدیمی ویندوز را دارند، به دردسر خواهند افتاد. تاخیر ارائه ویستا برای دانشجویان و دانش‌آموزانی که توانایی خرید یک رایانه جدید را ندارند، چندان ناراحت کننده نیست اما برای کاربران شیفته نرم‌افزارهای جدید چرا. مخصوصا اگر دو سال منتظر وقوع یک اتفاق جدید باشند.

جمعی از بلاگر‌های انگلیسی زبان نیز در نوشته‌های خود به مایکروسافت گفته‌اند "همان بهتر که ویستا با تاخیر اما درست به بازار بیاید؛ چون هنوز مشکلات زیادی دارد که برای کاربران دردسر درست خواهد کرد."

به گفته مایکروسافت علت اصلی تاخیر در عرضه ویندوز جدید، بهبود شیوه مقابله با ویروس‌های رایانه‌ای و نفوذ به این برنامه بوده است.

سه نسخه ویستا برای کاربرد خانگی و سه نسخه دیگر برای موارد تجاری طراحی شده است.

دو سال تاخیر در ارائه ویستا صدای همه اهالی فناوری اطلاعات را درآورده است، به‌ویژه عده‌ای که منتظر هستند از شرکت انحصاری مایکروسافت، نقطه ضعف اساسی پیدا کنند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)