تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

چهارمیلیون لپ‌تاپ در آستانه آتش‌سوزی

شرکت "دل" از مشتریان خود خواست چهارمیلیون و 100هزار "لپ‌تاپی" را که خریده‌اند، برای جلوگیری از آتش گرفتن باتری‌ها، پس آورند. 6 مورد داغ شدن شدید باتری و در نهایت آتش گرفتن آن، باعث شده شرکت "دل" در اطلاعیه‌ای، مشکل فنی این باتری‌ها را به مشتری‌ها اعلام کند.

 

این دومین بار است که در هفته گذشته، شرکت "دل" مجبور می‌شود از مشتریان خود عذرخواهی کند. در مورد اول، این شرکت درباره مدل یکی از لپ‌تاپ‌های خود، تبلیغی را منشتر کرده بود که با واقعیت همخوانی نداشت. دل به خریداران آن مدل لپ تاپ گفت که می‌توانند، دستگاهی را که خریده‌اند، پس دهند.

رقابت در بازار الکترونیک به اندازه‌ای شدید است که معمولا ضعف فنی محصولات دست کم، از چشم رقیب پنهان نمی‌ماند و شرکت‌ها می‌کوشند در اولین فرصت، برای جبران آن اقدام کنند. اما به گزارش "نیویورک‌تایمز" تا کنون، با این وسعت، اشتباهی در کامپیوترهای جیبی رخ نداده بود.

به گفته دل، باتری لپ‌تاپ‌های این شرکت که در واقع بزرگ‌ترین تولید کننده لپ‌تاپ درجهان است، توسط شرکت سونی ساخته و از آوریل 2004 تا کنون، روی دستگاه‌ها نصب شده است. 2 میلیون و 700هزار لپ تاپ فروخته شده در خود کشور آمریکا که محل تولید است، عرضه شده اما یک میلیون و 400هزار لپ تاپ دیگر، در سایر کشورها فروخته شده است.

ژوئن امسال، گزارش شد که یکی از لپ‌تاپ های دل، در وسط یک همایش در هتل "اوساکا" ژاپن آتش گرفته است. ماه ژولای هم یک آتش‌نشان خبر داد که آتش گرفتن یک لپ تاپ می‌توانسته باعث سوختن میز زیر آن شود.

 باتری های به کار رفته در این لپ‌تاپ‌ها باتری‌هایی از نوع "لیتیوم" است که انرژی بیشتر را در فضای کم‌تری تولید می‌کند. این باتری‌ها تنها در لپ‌تاپ به کار نمی‌رود بلکه در سایر وسایل الکترونیک مانند موبایل نیز کاربرد دارد. پیش از این، درباره آتش گرفتن باتری چند موبایل نیز گزارش‌های ثبت شده است. مشکل این باتری‌ها، تنها مختص به لپ‌تاپ های شرکت دل نیست.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)