تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
مرور بازتاب خبرهای ایران در رسانه‌های هفته گذشته هلند

فیلم زنان ایرانی به جای زنان سعودی

قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در لیست تروریست‌ها در ایالات متحده، اعلان تروریست بودن ارتش آمریکا از سوی مجلس ایران، تعویق تحریم‌های جدید علیه ایران و آزاد شدن علی شاکری عضو اتحاد جمهوری‌خواهان ایران از خبرهای این هفته رسانه‌های هلند در مورد ایران بودند.

دیگر خبرهای این رسانه در رابطه با ایران و ایرانیان را در زیر می‌خوانیم:

فرانسه خواستار جنگ با ایران نیست
این عنوان خبری است از روزنامه ان‌آرسی هلند در تاریخ ۲۹ سپتامبر.
این روزنامه می‌نویسد: فرانسه خواستار جنگ با ایران بر سر برنامه هسته‌ای ایران نیست. ولی می‌کوشد تا به وسیله مذاکره و تحریم، از ساخت بمب اتم از سوی ایران جلوگیری کند.
این مطلبی است که نیکولا سارکوزی، رييس‌جمهور فرانسه این هفته در یک کانال تلویزیونی اعلام کرده است.

سارکوزی افزود: «ایران می‌کوشد تا به بمب هسته‌ای دست پیدا کند و این قابل قبول نیست.» او از عدم توافق خود با نظرات برنار کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه در مورد احتمال جنگ با ایران خبر داد و گفت: «من اگر به جای کوشنر بودم، از کلمه جنگ استفاده نمی‌کردم.» او همچنین مسأله برنامه هسته‌ای ایران را مسئله‌ای پیچیده توصیف کرد.

مخالفت روسیه با تحریم‌های جدید علیه ایران
روسیه هراس دارد که تحریم‌های تازه علیه ایران، باعث تضعیف کنترل آژانس اتمی بر برنامه هسته‌ای ایران شود.
خبرگزاری نوووم این خبر را در تاریخ ۲۷ سپتامبر منتشر کرده است.

بنا بر این گزارش، وزیر امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف با ذکر این مسأله روز پنج‌شنبه در مقر سازمان ملل در نیویورک گفته است: «اقدامات شورای امنیت در مقابل ایران باید در سنجش با گام‌هایی که تهران برمی‌دارد، تعیین شوند. ایران تا اینجا خود را موظف دانسته تا به همه پرسش‌ها پاسخ دهد.»

«ایران مجمتع جدید سلاح هسته‌ای می‌سازد»
این عنوان خبری است از تارنمای نیوز دات ان‌ال در تاریخ ۲۷ سپتامبر به نقل از خبرگزاری آی.پی هلند.
این خبر، شورایی به نام «شورای ملی مقاومت» را به عنوان منبع خود ذکر می‌کند و می‌نویسد:
به گفته این گروه، ایران سرگرم ساخت مجمتع زیرزمینی جنگ‌افزار هسته‌ای است. این گروه اعلام کرده اطلاعاتی که در دست دارد را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز فرستاده است.

به گفته این گروه، مجتمع جدید در پنج کیلومتری تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز ساخته می‌شود و تا نیم سال دیگر ساخت آن تمام خواهد شد.

این خبر می‌افزاید: شورای ملی مقاومت شاخه سیاسی سازمان مجاهدین خلق است. این سازمان از سوی ایالات متحده و اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود.

فرد ایرانی همچنان در پی خرید باشگاه لیگ برتر
خبرگزاری ورزشی اف.سی آپدیت هلند، بیست و هشتم سپتامبر با ذکر این عنوان می‌نویسد:
کیا جورابچیان، که در خرید باشگاه وست‌هَم یونایتد انگلیس موفق نبود همچنان به دنبال خرید از فوتبال انگلیس است.

جورابچیان که از تاجران ایرانی مقیم انگلستان است، به بی‌بی‌سی گفت: «ما همچنان علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری برای مالکیت یک باشگاه از لیگ برتر هستیم.»

شرکت سرمایه‌گذاری جورابچیان به نام ام‌سی‌ای، در برزیل نیز فعالیت دارد. در حال حاضر تحقیقاتی در مورد امور مالی این شرکت در جریان است.

حمله زنان به پلیس انتظامی
تارنمای خبری تلگراف هلند با درج خبری از حمله دو زن به پلیس انتظامی در عربستان سعودی، اشتباهاً فیلمی را از برخورد زنان انتظامی ایران با دختران در خیابان در پایین خبر خود اضافه نمود. با وجود تذکر بسیاری از نظردهندگان این تارنما، این تارنمای خبری هنوز اشتباه خود را اصلاح نکرده است.

در این خبر که مربوط به ۲۵ سپتامبر است، از قول روزنامه عرب‌نیوز عربستان آمده:
دو مرد ریش‌دار پلیس انتظامی عربستان به برخورد با دو زن آرایش‌کرده سعودی پرداختند. این دو زن، پلیس‌های نامبرده را «تروریست» خطاب کردند و یکی از زنان با اسپری فلفل به مأمور پلیس حمله کرد؛ در حالی که زن دیگر به فیلمبرداری از ماجرا پرداخت.

با یاری نیروهای کمکی، مأموران پلیس توانستند این دو زن را دستگیر کنند. به هنگام بازجویی، زنان از طرز رفتار خود معذرت خواستند و به این خاطر آزاد شدند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)